کشتار غرب کابل ادامه دارد!

  • انتشار: ۳۱ حمل ۱۴۰۱
  • سرویس: امنیت و حوادثدیدگاه
  • شناسه مطلب: 129738

دیروز در پی دو انفجار که ناشی از پرتاب نارنجک به داخل مکتب عبدالرحیم شهید در غرب کابل بود، تعداد زیادی از دانش آموزان بی گناه شهید و زخمی شدند. این در شرایطی است که طالبان در چند ماه گذشته مدعی برقراری امنیت برای شهروندان است. انفجارهای کابل در هفته های اخیر در زیر ریش آنها انجام می گیرد که آنها قادر بر مهار، شناسایی عاملین و مجازات مجرمین شان نیستند.
عین داستان در دولت پیشین رخ میداد و غرب کابل به خون کشیده میشد و بعد به شکل موهومی به عهده داعش میگذاشتند تا خود را از مسئولیتهای قانونی خود تبرئه نمایند. الان نیز عین داستان در حال تکرار شدن است. طالبان با دولت پیشین هیچ فرقی نکرده و امنیت شهروندان غرب کابل تامین نشده و نیست. گروه طالبان مردم غرب کابل را خلع سلاح کرده و این مردم هیچ توانی برای دفاع و حراست از خود ندارند، وقتی مکاتب در این بخش شهر امنیت ندارند، پس امنیت در کجاست؟
طالبان مسئول مستقیم نا امنیها و انفجارهای غرب کابل است. دلیلش واضح است این گروه در چند عملیات تصفیوی تمام مناطق کابل را خانه پالی کرده و مردم را خلع سلاح نموده است پس هیچ نیروی مخالف مسلح غیر مسئول به قول خود شان در شهر وجود ندارد و مردم ملکی به سلاح و مهمات و نارنجک دسترسی ندارند. تنها نیروها و افرادی که به این تسلیحات مرگبار دسترسی دارند، خود طالبان است. پس مسئول مستقیم این انفجارها خود طالبان می باشند. زیرا این گروه جریانهای خودسر و فراقانونی و هراس افگن زیاد دارند، آنها از هیچ اصول حرفه ای و قانونی و حتی اخلاقی پیروی نمی کنند.
بنابراین برای برقراری امنیت شهروندان غرب کابل در برابر هراس افگنی و اعمال تروریستی در فقدان قانون و نظم و امنیت قابل اطمنان، باید مردم مسلح شوند تا از خود در برابر این نا امنی هایی که طالبان از مهار آن عاجز هستند، از خود دفاع نمایند و مکاتب را به شکل قابل اطمنانی ایمن نمایند. الان برتاب نارنجک و راکت از دور رواج شده و این نوع عملیات سیستماتیک جان انسانهای بی گناه را تهدید میکند و راه مقابله با آن تنها ایمن سازی اطراف مکاتب است که مهاجمان قادر بر ورود به اطاف امنیتی مکاتب نباشند.
گروه “طنین صدای عدالت و روشنایی” ضمن محکوم کردن این جنایت وحشتناک از مجامع جهانی و سازمانهای حقوق بشری درخواست میکند که برای تامین امنیت شهروندان هزاره و شیعه غرب کابل تمهیدات امنیتی بسنجند. زیرا آنها در معرض مستقیم هراس افگنی و نسل کشی است. طالبان نه تنها هیچ مسئولیتی در قبال تامین امنیت شهروندان غرب کابل به عهده نمی گیرد، که بر مبنای عقاید افراطی خود به احتمال زیاد با هراس افگنی و اعمال تروریستی بر علیه هزاره ها و شیعیان همکاری نیز دارد و این اتفاقات تلخ با چراغ سبز طالبان انجام میگیرد.

احمدی رشاد

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟