کرونا مساجد بریتانیا را به سردخانه تبدیل کرد!

  • انتشار: ۱۵ ثور ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 85095

شیوع ویروس کرونا در بریتانیا مساجد این کشور را به سردخانه‌های موقت تبدیل کرده است.

با افزایش تعداد تلفات حاصل از بیماری کووید-۱۹ در این کشور، مسلمانان پیکر درگذشتگان خود را برای انجام امور مربوط به تشییع جنازه به مساجد می‌برند.

اسکای نیوز گزارش داده یکی از مساجد شهر بیرمنگام هفته‌ای ۲۵ مراسم تشییع جنازه برگزار می‌کند. این در حالیست که پیش‌تر در یک سال گذشته این تعداد از افراد در این مسجد تشییع نشدند.

نمازخانه‌های مساجد که در سال‌های گذشته در طول ماه رمضان پر از مسلمانانی بود که برای نماز جماعت جمع می‌شدند، حالا با تابوت‌های جان‌باختگان ویروس کرونا پر شده است.

عبیدخان یکی از افراد داوطلبی است که در یکی از مساجد بیرمنگام در این زمینه فعالیت می‌کند. او می‌گوید چندین کانتینر یخچال‌دار در مسجد قرار داده شده تا جنازه جان‌باختگان در سردخانه‌های این کانتینرها قرار بگیرند.

عبیدخان که یک تیم ۴۰ نفره را هدایت می‌کند، می‌افزاید: «ما روزانه ۵ – ۶ مورد تشییع جنازه داریم و نیروهای ما با وانت به منازل یا بیمارستان‌ها می‌روند و پیکر جان‌باختگان را تحویل می‌گیرند و برای انجام امور تشییع جنازه به اینجا می‌آورند.»

به نوشته یورونیوز؛ اوضاع شیوع ویروس کرونا در بریتانیا همچنان نگران‌کننده گزارش می‌شود. در این کشور تا کنون حدود ۱۸۷ هزار نفر به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند. از این تعداد ۲۸ هزار و ۴۴۶ نفر نیز زندگی خود را از دست داده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟