کرملین: حمله پهپادی اوکراین به قصد ترور پوتین خنثی شد

  • انتشار: ۱۳ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 137085

مقامات روسیه امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اوکراین را متهم کردند که شب گذشته با ارسال ۲ پهپاد به سوی کرملین قصد ترور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را داشته‌ است.

به نقل از رسانه‌های خارجی، در متن این بیانیه آمده است: «شب گذشته، رژیم کی‌یف اقدام به حمله‌ای پهپادی به کاخ کرملین، اقامتگاه رئیس جمهوری روسیه کرد. دو پهپاد کرملین را هدف قرار دادند.»

مسکو ضمن «تروریستی» خواندن این اقدام گفت که نیروهای امنیتی روسیه این پهپادها را پیش از آن که موفق به حمله شوند متوقف کرده‌اند. در بیانیه دولت روسیه همچنین آمده است که هیچ‌کس در این حادثه مصدوم نشده است.

دربیانیه کرملین همچنین آمده است: «حمله دو پهپاد به کرملین در نتیجه اقدامات به موقع نیروهای نظامی و ویژه و با استفاده از سیستم‌های رادار جنگی خنثی شد. این پهپادها بدون هیچ آسیبی به کاخ کرملین در محوطه این کاخ از کار افتاده و سرنگون شدند. ما این حملات را اقدام‌های تروریستی برنامه‌ریزی شده‌ در آستانه برگزاری جشن‌ها و رژه روز پیروزی در ۹ مه می‌دانیم. این مراسم با حضور مهمانان خارجی برگزار می‌شوند. روسیه حق اقدام تلافی‌جویانه را در زمان و مکان مقتضی برای خود محفوظ می‌دارد.»

بر اساس ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، شیئی که به نظر پهپاد می‌آید به میله پرچم یکی از گنبد‌های کاخ کرملین برخورد می‌کند که بر اثر آن انفجاری روی می‌دهد و دود خاکستری رنگ نه چندان پرحجم در هوا محو می‌شود.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در گفتگو با ریا نووستی، خبرگزاری بین‌المللی روسیه گفت که آقای پوتین در هنگام حمله در کرملین حضور نداشته است.

وی همچنین تاکید کرد که رئیس جمهوری روسیه کاملا سالم است و برنامه‌هایش بی‌تغییر باقی مانده. همچنین قرار است رژه نظامی روز پیروزی طبق برنامه قبلی در ۹ مه انجام شود.

۹ مه در روسیه به یاد غلبه اتحاد جماهیر شوروی بر آلمان نازی با عنوان روز پیروزی نام‌گذاری شده است. این روز در تقویم روسیه تعطیلی رسمی است و همه ساله با فرارسیدن آن جشن‌های گسترده دولتی در سراسر کشور و به ویژه مسکو برگزار می‌شود.

مشاور ریاست جمهوری اوکراین امروز چهارشنبه گفت که حمله پهپادی که روسیه به کی‌یف نسبت می‌دهد، هیچ ربطی به اوکراین ندارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟