کرزی: به جز کاهش تلفات تمام اتفاقات یک ساله گذشته منفی بوده است

  • انتشار: ۲۳ اسد ۱۴۰۱
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 132296

حامد کرزی؛ رییس‌ جمهوری پیشین افغانستان با اشاره به وضعیت افغانستان در سایه حکومت یک‌ساله طالبان می‌گوید که تنها مورد مثبت در این سال برای مردم افغانستان این است که در دوطرف جبهه جنگ، جان‌شان‌ را از دست نداده‌اند. به گفته او، به جز این اتفاق، تمام موارد جاری در دوره طالبان منفی بوده‌است.

رییس جممهوری پیشین در گفتگو با شبکه ایندیا تودی با اشاره به وضعیت افغانستان زیر حاکمیت طالبان گفته‌است: «این که در مقایسه با گذشته، افراد زیادی کشته نمی‌شوند، یک نشانه مثبت است؛ اما غیر این همه‌چیز منفی بوده‌است.»

به گفته‌ او مردم افغانستان به دلیل پایان جنگ گسترده، اکنون «خوشحال» اند، اما در یک‌سال گذشته مردم با مشکلات و دشواری‌های عظیم نیز روبه‌رو بوده‌اند.

حامد کرزی افزوده که مردم افغانسان در یک سال گذشته در بخش اقتصادی، بحران مهاجرت و منع آموزش دختران با دشواری‌های جدی مواجه بوده‌اند.

او گفته: « مردم افغانستان از این که درگیری در یک سطح گسترده وجود ندارد و افغان‌ها در دوطرف جبهه جنگ جان‌شان را از دست نمی‌دهند، خوشحال‌تر اند.»

او مهاجرت میلیون‌‎ها شهروند افغانستان پس از تسلط طالبان را ضایعه عنوان کرده و گفته‌است: «مردمان تحصیلکرده ما کشور را ترک می‌کنند و اقتصاد ما در یک وضعیت بسیار بد است.»

او از دست رفتن ذخایر ملی و فروپاشی نهادها و در نهایت سقوط دولت پیشین را یک ضایعه خوانده‌است.

او در بخشی از این مصاحبه می‌گوید برخی از مقامات طالبان خواهان این هستند که مکاتب به روی دختران گشوده شود.

به گفته او، زمانی افغانستان به سعادت می‌رسد که فرزندانش آموزش ببینند و زنان و مردان شانه به شانه هم برای کشور کار کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟