کاهش سریع استقبال از عینک گوگل

  • انتشار: ۲۴ عقرب ۱۳۹۳
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 677
عینک گوگل

اگر چه گوگل با عرضه عینک هوشمند خود امیدوار به جلب توجه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان بود، اما استقبال از این محصول با سرعتی بیش از حد تصور در حال کاهش است.

بسیاری از افرادی که این عینک را که برای اتصال به اینترنت، دریافت اطلاعات ارزش افزوده و عکاسی و فیلم برداری قابل استفاده است، خریداری کرده‌اند، علاقه به کاربرد دائمی آن را به سرعت از دست داده‌اند.
هم اکنون بیش از یک و نیم سال از عرضه عینک گوگل به بازار می‌گذرد، اما آن اشتیاق اولیه برای کاربرد محصول یاد شده مبدل به خستگی و بی حوصلگی شده است. همین مساله باعث شده قیمت فروش این عینک که زمانی 1500 دلار بود، به نصف کاهش یابد.
یکی از علل اصلی این امر نقض گسترده حریم شخصی در صورت استفاده از این عینک است. کاربران می‌توانند با استفاده از عینک گوگل به طور پنهانی از دیگران عکس و فیلم تهیه کنند و به همین علت استفاده از عینک یاد شده در بسیاری از اماکن عمومی ممنوع شده است.
همچنین صاحب نظران می گویند برای مردم مشخص نیست که برای چه باید برای خرید عینک گوگل 1500 دلار و حالا 750 دلار بپردازند، بدون آنکه کاربرد خاص و خیلی ویژه ای برای آن متصور باشند. بسیاری از امکانات این عینک بر روی گوشی و تبلت به راحتی در دسترس است.
کاهش استقبال از عینک گوگل باعث شده شرکت های مشهور هم پشتیبانی از آن را از طریق عرضه برنامه های همراه متوقف کنند. به عنوان مثال توییتر می گوید دیگر از برنامه همراه خود در این زمینه پشتیبانی نمی‌کند. عدم محبوبیت کار طراحی برنامه‌های همراه جدید برای این محصول را نیز متوقف کرده است. با این حساب به نظر می‌رسد که عینک گوگل به زودی به دیگر پروژه های شکست خورده گوگل بپیوندد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟