کاظمی قمی: ایران و کشورهای همسایه طرفدار افغانستان امن و توسعه یافته است

  • انتشار: ۱۰ سنبله ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 132662

«حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: گفتگوهای سازنده ای با نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان داشته است.
 
کاظمی قمی افزود: همکاری‌های منطقه‌ای، تلاش در راستای برقراری صلح پایدار و مقابله با تروریسم از محورهای اصلی گفتگوهایش با  نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان بوده است.
 
نمایندگان ویژه جمهوری اسلامی ایران و روسیه در امور افغانستان روز چهارشنبه در مسکو دیدار و درباره آخرین تحولات این کشور تبادل نظر کردند.
 
«سید رسول موسوی» دستیار وزیر و مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امورخارجه ایران هم در توئیتی نوشت: نمایندگان ویژه ایران و روسیه در امور افغانستان درباره آخرین تحولات این کشور رایزنی کردند.
 
موسوی افزود: همکاری‌های منطقه‌ای و نقش محوری کشورهای همسایه افغانستان و روسیه در امنیت، صلح و ثبات افغانستان و مبارزه‌ با تروریسم محور اصلی رایزنی‌های «حسن کاظمی قمی» و «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان بود.
 
از زمان به قدرت رسیدن مجدد طالبان در اوت ۲۰۲۱ تا کنون، کشور افغانستان با شرایط بسیار دشوار اقتصادی ناشی از تمایل نداشتن جامعه جهانی برای شناسایی رسمی این گروه و بی رغبتی به همکاری با این کشور مواجه شده است.
 
اوضاع معیشتی مردم افغانستان به شدت دچار بحران شده و فقدان منابع مالی مورد نیاز برای واردات کالاهای اساسی به افغانستان مانند برنج، جو، گندم و ذرت که به تبع آن کمبود و گرانی مواد غذایی در بازارهای این کشور رخ داده است، سبب شده تا امنیت غذایی در افغانستان به مخاطره افتد و نهادهای حقوق بشری درباره بحران انسانی ناشی از قحطی و گرسنگی برای میلیون ها نفر در این کشور هشدار دهند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟