کار سخت اما ستودنی آقای صالح

  • انتشار: ۱۹ عقرب ۱۳۹۹
  • سرویس: دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 97553
امرالله صالح،

در سیستم فساد آور دولت، تنبلی، بیکارگی و فساد گسترده و نهادینه شده ای که در طول سالیان به یک امر پذیرفته شده و “فرهنگ” تبدیل شده است، مردم را به ستوه آورده و پیشانی نظام را سیاه کرده است.

مبارزه با این پدیده زشت نهادینه شده، برای هر کس و هر مرجعی سخت و نفس گیر است اما آقای صالح با شعار استراتژیک “نه” به مصلحت و عدم ترحم بر جنایت کار، اراده کرده است تا کجی قامت زشت نظام را راست کند.

تصامیم راهبردی و جدی در بیست جلسه ۶:۳۰ و عزم محکم بر تطبیق آن، مردم را برای داشتن نظم و نظام بهتر و شهری در خور پایتخت کشور، امیدوار ساخته است.

تطبیق بسیاری از تصامیم ۶:۳۰ ضرورت به مطالعه، بررسی، تحلیل، کشف و شناسایی دارد که طبعا هم دشوار، هم چالش برانگیز و هم زمان گیر است. اما سرک ها، پیاده روها و معابر عمومی که در تصرف متخلفین می باشد، برای همه آشکار است. بسیاری مشاغل مانند نجاری، آهنگری، مستری، خوار و بار فروشی، رستورانت و … در سطح شهر هستند که با اجاره ۱۲ متر دکان، ۴۸ متر سرک و پیاده رو و معابر عمومی را تصرف کرده اند که عملا باعث به خطر انداختن جان عابرین، تولید کثافات و زباله، آلودگی هوا و محیط، بی نظمی و آشفتگی شهری و … می شوند.

در تمام جلسات ۶:۳۰ بدون استثنا به معضلات و بی نظمی های شهر اشاره شده و به شهرداری کابل هدایات مشخص داده شده است. اخیرا در جلسه بیستم به شهرداری دستور داده شده تا در ۴۸ ساعت آینده ظرفیت تخریب موانع پیاده روها و آزاد سازی فضای سبز شهر را ۵ برابر بسازد.

امیدواریم طی ۴۸ ساعت آینده شاهد تغییرات چشم گیر در نظم و نظام شهری و آزاد سازی پیاده رو ها از تصرف متخلفین باشیم.

حسین ریحانی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟