تام وست در دیدار با متقی:

کار‌های زیاد برای تامین حقوق بشر و حفاظت از دستاوردها باقی مانده است

  • انتشار: ۲۱ حوت ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 128576

تام وست، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در صفحه توئیتر خود نوشت که در دیدار با هیئت طالبان موضوعات مهم مردم افغانستان را مطرح کرده که ثبات، رشد اقتصادی، آموزش و سفر‌های هوایی تجاری را پوشش می‌دهد.

او گفته است: هنوز هم کار‌های بسیاری روی تامین حقوق بشر، حفاظت از دستاوردها، و دیدن غنای جامعه افغانستان که در حکومت منعکس شوند باقی است.

تام وست گفت: از گزارش‌های بازگشایی دانشگاه‌ها در سراسر افغانستان، به ویژه برای زنان استقبال می‌کنیم و یک گام مهم است و امیدوارم که ثبت نام بالا باشد و محیط برای همه مثبت و امن باشد.

وزارت خارجه طالبان نیز در اعلامیه‌ای نوشته است که نماینده آمریکا و وزیر خارجه حکومت طالبان روی وضعیت جاری سیاسی و اقتصادی افغانستان گفتگو کرده و توافق کردند که ۳.۵ میلیارد دالر ذخایر ارزی افغانستان را که آزاد شده است، به هیچ وجه به‌عنوان کمک‌ها به موسسات خیریه داده نشود.

جانب افغانستان تاکید کرد که مبلغ یاد شده و ۳.۵ میلیار دالر دیگر مجموعا آزاد شود و در اختیار بانک مرکزی افغانستان قرار گیرد، زیرا تمامی سرمایه خارجی افغانستان حق مردم افغانستان است و تنها آن‌ها حق دارند در مورد آن تصمیم گیرند.

متقی در این دیدار گفته است که هر گونه تصرف در سرمایه افغانستان، روی روابط دو کشور تاثیر ناگوار خواهد گذاشت.

پس از تسلط طالبان بر افغانستان، آمریکا حدود ۹ میلیارد دالر سرمایه افغانستان را مسدود کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟