کارمندان فدرال کانادا به اعتصاب‌شان پایان می‌دهند

  • انتشار: ۱۲ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 136867

دولت کانادا از پایان اعتصاب کاری کارمندان فدرال این کشور خبر داده و گفته که با ۱۲۰ هزار کارگر روی پایان اعتصاب‌شان توافق کرده است.

اتحادیه خدمات عمومی کانادا (PSAC) روز دوشنبه، ۱۱ ثور، اعلام کرد که دولت آن کشور، با دست‌کم ۱۲۰ هزار کارمند فدرال روی پایان اعتصاب کاری‌شان توافق کرده است.

کریس آیلوارد؛ رییس اتحادیه خدمات عمومی کانادا نیز گفته که قرار است کارمندان فدرال پس از دو هفته اعتصاب، دوباره به کارشان بازگردند.

او افزوده: «در طول یک دوره تورم بی‌سابقه و افزایش سود شرکت‌ها، به کارگران گفته شد که [دستمزد] کمتر را بپذیرند؛ اما اعضای ما گردهم آمدند و برای بهتر شدن مبارزه کردند. این توافق دستاوردهای مهمی را برای اعضای ‌ما به ارمغان می‌آورد که برای همه کارگران در کانادا تعیین‌کننده است.»

این در حالی است که اخیرا پس از به توافق نرسیدن گفتگوهای اتحادیه کارمندان فدرال کانادا با دولت این کشور، بیش از ۱۵۵ هزار نفر از کارمندان فدرال که خواستار افزایش دست‌مزدهای خود بودند دست به اعتصاب زدند، آنچه که بزرگترین اعتصاب در تاریخ این کشور توصیف شد.

پس از به توافق نرسیدن گفتگوهای صنفی اتحادیه کارمندان فدرال کانادا با دولت این کشور، حدود یک‌سوم کارمندان این اتحادیه دست به اعتصاب زده‌اند.

این امر سبب شد که بخش‌های بزرگی از خدمات دولتی کانادا، از جمله صدور پاسپورت و رسیدگی به گزارش‌های مالیاتی مختل شود.

اتحادیه کارمندان فدرال کانادا از دولت جاستین ترودو خواسته بود که درباره افزایش حقوق آنها و همچنین امکان دورکاری اعضای خود به خواستههای این اتحادیه ترتیب اثر دهد.

در همین حال، جاستین ترودو؛ نخستوزیر کانادا در واکنش به این اعتصاب که گفته شده طی ۳۰ سال گذشته بزرگترین است، خواستار اقدام فوری و یافتن راهحل شده است.

ائتلاف کارمندان خدمات عمومی کانادا (PSAC) که نمایندگی صنف کارمندان و کارگران فدرال این کشور را بر عهده دارد.

بخش بزرگی از اعتصاب‌کنندگان کارمندان اداره مالیات کانادا هستند که این روزها اوج حجم کاری خود را میگذراند چرا که آخرین مهلت برای ارسال گزارشهای مالیاتی سالانه در کانادا، ۳۰ اپریل بود.

دولت کانادا پیشنهاد ۹ درصد افزایش حقوق طی ۳ سال آینده را به این اتحادیه داده؛ اما آنها میگویند با توجه به تورم حدود ۱۰ درصدی ظرف کمتر از یک سال گذشته، دولت باید اضافه حقوق بیشتری را در نظر بگیرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟