کاردار سفارت امریکا: امکان دخالت مجدد نظامی امریکا در افغانستان وجود ندارد

  • انتشار: ۱۴ میزان ۱۴۰۱
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 133528

کرن دیکر، کاردار سفارت امریکا برای افغانستان که در قطر فعالیت دارد، می‌گوید که امکان دخالت مجدد نظامی ایالات متحده در افغانستان وجود ندارد.

او شب گذشته (چهارشنبه، ۱۳ میزان) در یک گفت‌وگوی مجازی با خبرنگاران، پاسخ دادن به این پرسش که آیا ممکن است امریکا دوباره در افغانستان مداخله نظامی کند را دشوار خواند؛ اما گفت که کشورش علاقه‌مند گفت‌وگو است.

دیکر تأکید کرد که هیچ شانسی وجود ندارد که ایالات متحده مجددا در افغانستان دخالت نظامی کند.

کاردار سفارت امریکا گفت که این کشور از تمام تلاش‌های دیپلماتیک و سیاسی خود استفاده خواهد کرد تا طالبان به تعهدات خود مبنی بر احترام به جان انسان‌ها و حقوق بشر عمل کنند.

او افزود که کاری انجام شود تا طالبان به استانداردهایی پابند باشند که تقریبا توسط هر کشور در سراسر جهان پذیرفته شده است.

دیکر در بخشی از اظهارات خود گفت که او عمیقا نگران حقوق بشر در افغانستان است که به نظر وی از منافع امنیتی امریکا جدایی‌ناپذیر است.

او حملات اخیر در کابل از جمله انفجار در آموزشگاه کاج را ناجوان‌مردانه و شرم‎آور خواند و گفت که انتظار دارد طالبان به مسئولیت خود برای تأمین امنیت عمل کنند.

طی کم‌تر از یک هفته کابل گواه دو حمله‌ی مرگ‌بار بوده است. در حمله به آموزشگاه کاج که صبح روز جمعه (۸ میزان) انجام شد، ۵۶ نفر، عمدتا دانش‌آموزان دختر کشته شده‌اند.

دیروز نیز در نتیجه انفجار در یک مسجد در نزدیکی وزارت داخله چهار نفر کشته و ۲۵ نفر دیگر زخمی شده‌اند. این آمار را طالبان منتشر کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟