کاربران به فکر کوچ کردن از پیامرسان واتس اپ

  • انتشار: ۲۲ جدی ۱۳۹۹
  • سرویس: فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 104175

با اعمال قوانین جدید پیامرسان واتس اپ، بسیاری از کاربران جهان به فکر استفاده از یک نرم افزار جدید هستند.

چند روزی است که پیامرسان واتس اپ اعلام کرده قصد دارد اطلاعات کاربرانش را با شرکت مالک خود یعنی فیسبوک به اشتراک بگذارد. علاوه بر این، فیسبوک اعلام کرده است که این اشتراک گذاری به صورت اجباری بوده، اما اعلانی مبنی بر اشتراک گذاری اطلاعات آن‌ها با فیسبوک مشاهده خواهند کرد که در صورت رد کردن آن، دسترسی کاربر به واتس اپ قطع خواهد شد.

این موضوع باعث شده است بسیاری از کاربران واتس اپ نسبت به قوانین جدید برنامه واکنش نشان دهند و اعلام کنند که قصد خروج از این پیامرسان را دارند، علت اصلی عدم تمایل افراد به ارسال اطلاعاتشان به فیسبوک چیزی جز ضعف سرور‌های فیسبوک و افشای اطلاعات آن‌ها در فضای مجازی است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت فیسبوک، کاربران باید تا ۸ ژانویه شرایط جدید واتس اپ را قبول کنند و در غیر این صورت مجبور به حذف واتس اپ خواهند شد. گفتنی است؛ اطلاعاتی که واتس اپ قصد ارسال به فیسبوک را دارد، شامل شماره تلفن و موقعیت مکانی کاربران می‌شود. از طرفی هم نباید فراموش کرد که این ارسال اطلاعات صرفا به فیسبوک ختم نخواهد شد چرا که شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز زیر نظر فیسبوک اداره می‌شود و اطلاعات جمع آوری شده از سوی کاربران در سه نرم افزار بزرگ ادغام خواهد شد که به این ترتیب در صورت نفوذ هکر‌ها به سرور‌های فیسبوک احتمال انتشار بخش عمده‌ای از اطلاعات کاربران وجود خواهد داشت.

به نوشته باشگاه خبرنگاران، برخی از پیامرسان‌ها نیز از این فرصت استفاده کرده‌اند و کاربران را دعوت به حضور در پیامرسان خود کرده‌اند که در حال حاضر مطرح‌ترین آن‌ها شامل دو پیامرسان سیگنال و تلگرام می‌شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟