کاخ سفید ۷۰ کارشناس را از شورای امنیت ملی اخراج کرد

  • انتشار: ۲۴ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 77689

روزنامه لس‌آنجلس تایمز گزارش داد که «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید حدود ۷۰ نفر از کارشناسان بخش امنیت ملی را بی سروصدا اخراج یا به بخش‌های دیگر منتقل کرده‌است.

این روزنامه امریکایی بامداد روز پنج‌شنبه (۱۳ فبروری) در گزارشی به عنوان «کاخ سفید ده‌ها نفر از کارشناسان امنیت ملی را بی‌سر و صدا اخراج کرده‌» گفته‌است که ۶ روز پیش از آن‌که اوبرایان به عنوان مشاور امنیت ملی امریکا انتخاب شود، دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور گفته‌بود که کار مشاور امنیت ملی آسان خواهد بود.

ترامپ افزوده‌است: «چون همه تصمیم‌ها را من می‌گیرم. آن‌ها قرار نیست کاری انجام بدهند.»

لس‌آنجلس تایمز اضافه کرده که اوبرایان دنبال شهرت نیست و در تصمیم‌گیری‌ها هم مانع‌تراشی‌ نمی‌کند و کارکنانی را که به نظر ترامپ مداخله‌جو هستند، اخراج می‌کند.

به نوشته این روزنامه امریکایی، مقام‌های ارشد دولت امریکا گفته‌اند که اوبرایان مدت‌ها قبل از آن‌که «الکساندر ویندمن» از شاهدان پرونده استیضاح ترامپ و برادر دوگانه‌اش «یوگنی ویندمن» را روز جمعه گذشته از کاخ سفید اخراج کند، حدود ۷۰ نفر یعنی تقریبا یک‌سوم از اعضای شورای امنیت ملی را اخراج یا به بخش‌های دیگری منتقل کرده‌بود.

اوبرایان روز سه‌شنبه در سخنانی در یک اندیشکده امریکایی گفت که هفته جاری برنامه او برای کاهش تعداد کارکنان شورای امنیت ملی تکمیل و تمام می‌شود. مشاوران وی گفتند که در مرحله بعدی تعداد دیگری از کارکنان این شورا اخراج خواهند شد.

اوبرایان در شورای آتلانتیک گفته‌است که رییس جمهوری حق دارد کارکنانی داشته‌باشد که به آن‌ها اعتماد دارد و سیاست‌هایش را اجرا می‌کنند.

به گزارش لس‌آنجلس تایمز، اعضای سابق شورای امنیت ملی امریکا بر این باور اند اقدامات اوبرایان در کاستن کارشناسان به توانایی کاخ سفید در تنظیم، ترمیم و هماهنگی سیاست‌های امریکا در حوزه‌های مختلف لطمه می‌زند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟