کاخ سفید: روند انتقال متحدین افغانستانی به امریکا جریان دارد

  • انتشار: ۴ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 2
  • شناسه مطلب: 140040

قصر سفید می‌گوید که که روند انتقال متحدین افغانستانی به ایالات متحده جریان داشته و تلاش‌ها در این راستا ادامه خواهد یافت.

به نقل از رسانه‌های امریکایی، جان کربی، هماهنگ‌کننده روابط استراتیژیک شورای امنیت ملی ایالات متحده روز گذشته ( چهارشنبه، سوم جوزا) گفت: «ما به کار خود ادامه می‌دهیم تا متحدان افغانستانی خود را از افغانستان خارج کرده و وارد کشور (ایالات متحده) کنیم. این یک مسوولیت و تعهدی است که ما جدی می گیریم.»

کربی گفت که روند انتقال متوقف نشده و قرار نیست که متوقف شود. او افزود: ما تاکنون از بیش از ۱۰۰ هزار افغانستانی در ایالات متحده استقبال کرده ایم.

روند خروج ایتلاف بین‌المللی به رهبری ایالات متحده که به تاریخ ۳۰ جولای ۲۰۲۱ آغاز شد، توام با هرج و مرج بود و آخرین نظامی امریکا به تاریخ ۳۰ اگست ۲۰۲۱ افغانستان را ترک کرد.

در جریان عملیات تخلیۀ نظامی از افغانستان – ۱۵ تا ۳۰ اگست ۲۰۲۱ – بیش از ۱۲۵ هزار نفر، عمدتاً شهروندان افغان از آن کشور بیرون شدند که نزدیک به ۹۰ هزار نفر آنان به ایالات متحده منتقل شدند.

هماهنگ‌کننده روابط استراتیژیک شورای امنیت ملی امریکا گفت: ما به تلاش خود ادامه خواهیم داد تا به افغان‌های شجاع و خانواده‌هایشان کمک کنیم تا از افغانستان خارج شوند، و اگر می‌خواهند به ایالات متحده بیایند، بتوانند این کار را انجام دهند، البته به گونهٔ قانونی و پس از طی مراحل.

اکثریت افغان‌های که در ماه اگست ۲۰۲۱ در جریان ماموریت تخلیه از افغانستان به امریکا انتقال داده شده اند، بر اساس ویزهٔ‌ موقت بشردوستانه، اقامت دوساله و اجازهٔ کار دریافت کرده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟