کاخ سفید: از بمب اتم تنها برای حملات اتمی تلافی جویانه استفاده می‌کنیم

  • انتشار: ۱۲ عقرب ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 123498

به نقل از واشنگتن پست، به گفته منابع خبری نشست‌های شورای امنیت ملی آمریکا بخشی از تلاش‌های دولت بایدن برای تعیین سیاست‌های جدید در زمینه تسلیحات هسته‌ای در سال آینده میلادی خواهد بود.

مقامات آمریکا می‌گویند قرار است روند این نشست‌ها محرمانه باشد، ولی هر گونه تصمیمی در خلال این جلسات در صورت صلاحدید علنی خواهد شد.

کاخ سفید می‌گوید زرادخانه‌های هسته‌ای آمریکا با هدف بازدارندگی و توانایی پاسخ هسته ای توسعه و گسترش می‌یابند.

بازدارندگی هسته ای برای جلوگیری از حمله هسته ای سایر کشورها انجام می شود. اصطلاح توانایی پاسخ ثانویه در طول جنگ سرد و تقابل شوروی و آمریکا به فرهنگ روابط بین الملل پا گذاشت و به معنای آن است که اگر یک کشور از سوی کشور دیگر مورد حمله هسته ای قرار گرفت، توانایی آن را داشته باشد که ضربه متقابل هسته ای را به دشمن وارد کند. 

قرار است در نشست‌های امنیت ملی آمریکا موضوعاتی از جمله تعیین سیاست‌های جدید آمریکا در مورد نظام تسلیحات هسته ای، چگونگی به روزرسانی گسترده زرادخانه‌های هسته‌ای و اصلاح برخی سیاست‌ها در این زمینه مورد بررسی قرار گیرد.

بایدن علناً در هفته‌های اخیر از اصلاح سیاست زرادخانه‌های هسته‌ای آمریکا حمایت کرده است. در زمان دولت اوباما، رییس جمهور اسبق آمریکا با توجیه اجرای سیاست بازدارندگی، سلاح‌ها و زرادخانه‌های هسته‌ای تجهیز و به روز رسانی شد. آمریکا همواره گفته در صورت بروز هر گونه حمله نامتعارف به صورت نامحدود به آن پاسخ خواهد داد.

منبع: yjc

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟