چین: طالبان در مقابله با تروریسم موضع قاطع‌تری بگیرند

  • انتشار: ۲۰ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 2
  • شناسه مطلب: 138096

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین ابراز امیدواری می‌کند که طالبان در مقابله با تروریسم موضع قاطع‌تری بگیرند و برای نتایج ملموس‌تری در این زمینه تلاش کنند.

ونبین روز چهارشنبه، ۲۰ ثور، در یک نشست خبری با اشاره به پنجمین نشست سه‌جانبه وزیران خارجه چین، طالبان و پاکستان، گفت که بیجینگ امیدوار است تا این گروه برای جلب درک و اعتماد جامعه جهانی، گام‌های مشخصی را در مسیر درست بردارد.

به باور وی، این موضوع شرایط مساعدی را برای افغانستان ایجاد می‌کند تا روابط حسنه همجواری و دوستانه خود با همسایه‌گانش را بیشتر توسعه دهد و در جامعه بین‌المللی بهتر ادغام شود.

او در این نشست افزود: «چین به‌عنوان یک همسایه سنتی دوست افغانستان همیشه معتقد است که افغانستان نباید از جامعه بین‌المللی کنار گذاشته شود، منافع و رفاه مردم افغانستان باید مورد توجه قرار گیرد، بازسازی مسالمت‌آمیز کشور باید تشویق شود.»

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنان ابراز امیدواری کرد که طالبان در روی دست گرفتن سیاست‌های داخلی و خارجی معتدل و مدبرانه و حمایت از حقوق و منافع زنان و کودکان پیشرفت بیشتری داشته باشند.

قابل ذکر است که با تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، این گروه روابط نزدیک با چین داشته است.

همچنان طالبان در نشست سه‌جانبه در اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان، متعهد به منع فعالیت‌های جنبش اسلامی ترکستان شرقی در خاک افغانستان شده‌اند.

گفتنی است که جنبش اسلامی ترکستان شرقی از گروه‌های مسلح مخالف دولت‌های چین است و با طالبان رابطه نزدیک دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟