چین برای مقابله با ویروس کرونا به استفاده از داروهای «اچ آی وی» روی آورد

  • انتشار: ۶ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 75700

مقامات چینی اعلام کردند پزشکان این کشور برای معالجه بیماران مبتلا به ویروس کرونا به استفاده از داروهایی روی آورده‌اند که برای کنترل ویروس نقص ایمنی انسانی «اچ آی وی» (HIV) مورد استفاده قرار می گیرند.

به نقل از یورونیوز، کمیسیون سلامت ملی چین در پکن اعلام کرده است که پزشکان چینی اکنون به مبتلایان به ویروس جدید کرونا ترکیبی از دو داروی لوپیناویر و ریتوناویر تجویز می کنند. از این دو دارو از سال ۲۰۰۰ و ۱۹۹۶ میلادی تاکنون برای مقابله با تکثیر ویروس نقص ایمنی انسانی در بدن مبتلایان به «اچ آی وی» استفاده می شود.

ویروس نقص ایمنی انسانی «اچ آی وی» عامل بیماری ایدز است.

مسئولان کمیسیون سلامت ملی چین اعلام کرده اند که هرچند هنوز داروی موثری برای مقابله با نوع جدید کرونا کشف نشده است اما پزشکان به مبتلایان به این ویروس مصرف روزی دو بار دو قرص لوپیناویر و ریتوناویر را تجویز می کنند. پزشکان چینی همچنین به مبتلایان به ویروس جدید کرونا روزی دو بار نوعی داروی اینترفرون می دهند. داروهای اینترفرون به تنظیم فعالیت دستگاه ایمنی بدن انسان کمک می کنند.

پیش از این گزارش هایی مبنی بر استفاده آزمایشی از داروهای لوپیناویر و ریتوناویر برای مقابله با ویروس جدید کرونا منتشر شده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟