چین از افزایش موارد ابتلا به کرونا در این کشور خبر داد

  • انتشار: ۲۸ حمل ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 83497

مقامات چین از کاهش موارد ابتلا به کرونا با منشاء خارجی در این کشور خبر دادند، اما اعلام کردند میزان ابتلا با منشاء داخلی رو به افزایش است و مهم‌تر آنکه در پکن، پایتخت این کشور، پس از سه هفته ابتلا با منشاء داخلی دیده شده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، کمیسیون بهداشت چین امروز اعلام کرد موارد ابتلا با منشاء کشور‌های خارجی روز چهارشنبه به ۳۴ مورد کاهش یافت و این سومین روز پیاپی بود که به دلیل افزایش کنترل‌های مرزی و همچنین محدودیت‌های اعمال شده در پرواز‌های بین‌المللی در میزان ابتلا با منشاء خارجی کاهش دیده می‌شود.

اما بنابر اعلام کمیسیون بهداشت این کشور، روز چهارشنبه ۱۲ مورد ابتلا با منشاء داخلی شناسایی شد که این رقم از ده موردی که روز قبل‌تر شناسایی شده بود، بیشتر است. موضوع مهم‌تر شناسایی سه مورد ابتلا با منشاء داخلی در شهر پکن، پایتخت این کشور، است.

موارد جدید دیگر که با منشاء داخلی شناسایی شده است در ولایت های «هیلونگجیانگ» و «گوانگدانگ» بود که در هر دو ولایت میزان مسافران وارد شده از خارج که اکثرا شهروندان خود چین هستند زیاد است.

به طور کلی، روز گذشته در کل کشور چین ۴۶ مورد ابتلای جدید به ویروس کووید-۱۹ اعلام شد که این رقم با آمار روز پیش از آن تفاوتی ندارد. به این ترتیب در مجموع تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۸۲ هزار و ۳۴۱ مورد رسید.

تعداد موارد ابتلای بدون علامت نیز روز گذشته ۶۴ مورد اعلام شد که این نسبت به آمار روز پیش از آن با ۵۷ مورد افزایش نشان می‌دهد. چین بیماران بدون علامت بالینی مانند سرفه و یا تب را جزء آمار مبتلایان به کرونا قرار نمی‌دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟