چین: آمریکا بزرگترین تهدید اتمی جهان است

  • انتشار: ۱۵ عقرب ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 123666

سخنگوی وزارت دفاع چین به گزارش اخیر آمریکا درباره توسعه نظامی این کشور واکنش نشان داد و قویا با آن مخالفت کرد. 

بر اساس گزارش شینهوا، «وو کیان» گفت، این گزارش حقایق را نادیده گرفته و پر از اطلاعات نادرست و جانبدارانه است. 

وزارت دفاع آمریکا اخیرا در گزارشی از افزایش پنج برابری قدرت اتمی چین در ۱۰ سال آینده خبر داده است. پنتاگون پیش‌بینی کرده است که چین تا سال ۲۰۳۰  حداقل ۱۰۰۰ کلاهک اتمی قابل تحویل خواهد داشت. آمریکا تخمین زده که زرادخانه اتمی چین تا سال گذشته متشکل از ۲۰۰ کلاهک بوده است.

وو کیان در ادامه افزود: این گزارش اصطلاح «تهدید نظامی چین» را جعل کرده است و اتهامات بی پایه و اساس درباره ظرفیت‌های اتمی چین مطرح کرده و دخالتی آشکار در امور داخلی چین بویژه درباره مساله تایوان است.

سخنگوی وزارت دفاع چین همچنین گفت: توسعه نظامی چین با هدف تضمین امنیت و حاکمیت این کشور است و بر اساس منافع ملی ماست و علیه هیچ کشوری و تهدید برای دیگران نیز نیست. 

وی تاکید کرد که «ایالات متحده خودش بزرگ‌ترین تهدید اتمی جهان است».

وی در ادامه با انتقاد از مواضع واشنگتن در قبال تایوان گفت: در جهان فقط یک چین وجود دارد و تایوان بخش جدایی‌ناپذیر کشور ماست.

کیان افزایش تنش‌ها پیرامون مساله تایوان را مداخله در امور داخلی چین خواند و گفت که این تلاش‌ها محکوم به شکست است. 

تنش‌ بین چین و آمریکا در چند هفته اخیر در خصوص مسئله تایوان بالا گرفته چرا که واشنگتن برخلاف تعهدات خود تاکید کرده از این جزیره در صورت هرگونه تجاوز به آن محافظت می‌کند و دو میلیارد دالر کمک نظامی به تایپه اعلام کرده است. همزمان تایوان حضور نیروهای آمریکایی در خاک خود را تایید کرده است.

منبع: فارس

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟