چین: آمریکا بابت جنایات جنگی خود پاسخگو نشده است

  • انتشار: ۱۵ عقرب ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 123647

وزارت امور خارجه چین به یافته‌های پنتاگون در مورد حمله پهپادی اواخر ماه اوت آمریکا در کابل که منجر به کشتار غیرنظامیان شد، واکنش نشان داد.

وانگ ونبین، سخنگوی وزیر امور خارجه چین طی این واکنش اظهار کرد: جان افغان‌ها مهم است. ما از طرف آمریکایی می‌خواهیم که به جان و حقوق انسانی مردم افغانستان احترام بگذارد، حقیقت این حادثه را برای مردم افشا کند، مسببانش را به دست عدالت بسپارد و به اعضای خانواده قربانیان غرامت بدهد.

پیشتر، ژنرال سامی دی سعید، بازرس کل نیروی هوایی ارتش آمریکا در مصاحبه‌ای عنوان کرد، طی تحقیقات در مورد این حمله که منجر به کشته شدن ۱۰ غیرنظامی از جمله هفت کودک شد، موردی از نقض قانون آشکار نشد!

او بیان کرد: من این فرصت را داشتم که این داده‌ها را در طول هفته ها بررسی کنم، اما آنها چنین فرصتی را نداشتند. آن عوامل همان داده‌ها را داشتند، اما باید آن‌ها را  همانندسازی و هضم می‌کردند و در عرض چند ساعت تصمیم می‌گرفتند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین همچنین از سکوت سازمان ملل و عدم تحقیقاتش در مورد جنایات جنگی که در طول حضور نظامی ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان رخ داده‌اند، ابراز نارضایتی کرد. او گفت: جامعه بین‌المللی هنوز هیچ تحقیقات یا پاسخگویی در آمریکا از این بابت ندیده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟