چه کسی عامل قتل عام قندوز است؟

  • انتشار: ۱۷ میزان ۱۴۰۰
  • سرویس: دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 122108
طالبان
  1. رسانه های مرتبط با طالبان، با عکس، شهادت نامه و شاید هم مصاحبه قبل از انتحار، ادعا کنند که عامل کشتار شیعیان در قندوز، داعش بوده است. خوب هیچ عقل سلیمی نمی تواند قبول کند که در دو ماه گذشته، هیچ انتحاری در کشور رخ نداد( به جز بالای مردم در میدان هوایی کابل، ان هم با هدف رعاب امریکایی ها) حالا داعش، شیعیان قندوز را کشف و رسالت دینی و تاریخی شان را با قتل عام انان انجام دهد.
  2. فراموش نکنیم گروگانگیری و کشتار از اصول مانفیست طالبان، برای رسیدن به قدرت، بوده است. انان این شیوه را خیلی خوب می داند و میزان کارایی اش را تجربه کرده است و از این طریق به قدرت نیز رسیده اند. لذا گروگانگیری و قتل شغل و حرفه طالب است.
  3. چرا طالب در این شرایط از این اهرم باز هم استفاده کند؟ اجلاس ۲۸ اکتبر مسکو، رابطه طالبان با تاجکستان، روسیه و ایران، بن بست سیاست خارجی آنان در کسب مشروعیت بین المللی، فعال شدن حبهه مقاومت در شهرهای مختلف، عوامل بود که طالبان مجبور به روی اوردن به شغل سابق شان شد.
  4. طالب می خواست از طریق کشتار شیعیان در قندوز، پیام واضح به کشورهای اسیای میانه، منطقه و جهان ارسال کند. طالب در رورهای ۹ و ۱۰ اکتبر با امریکایی ها در دوحه و د رتاریخ ۲۸ اکتبر در مسکو جلسه دارد. انان با برجسته کردن خطر داعش در تحمیل خواسته های خود بر کشورهای جهان است.
    تا زمان که طالب در افغانستان باشد جهان روی خوشی را نخواهد دید. انتحار و انفجار در افغانستان و کشورهای منطقه و جهان ادامه خواهد یافت.

جمعه خان محمدی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟