چه کسانی افراطی اند؟!

  • انتشار: ۱۱ عقرب ۱۳۹۹
  • سرویس: دیدگاهگوناگون
  • شناسه مطلب: 96637

مکرون رئیس‌جمهور فرانسه در برابر واکنش‌ها و احساسات پاک مسلمانان، عقب نشینی نمود و در گفت‌وگویی با شبکه قطری «الجزیره» اعلام کرد، احساسات مسلمانان در قبال کاریکاتورهای موهن را درک می‌کند.
دولت بلژیک تصاویر را موهن دانست و یک معلم را صرفا به خاطر نشان دادن چنین تصاویر موهن برای کودکان، از کار تعلیق نمود.
اسقف اعظم تولوز فرانسه گفت: آزادی بیان هم حد و مرز دارد، نباید به ادیان توهین کرد. روبرت لو گال اسقف اعظم شهر تولوز فرانسه تأکید کرد که توهین به اسلام توهین به مسیحیت است.

اما روشنفکران ما کوتاه نیامدند که نیامدند؛ مثلا:
آقای امیری فرمود:

  • واکنش مسلمانان قابل درک و فهم نیست.
  • مسلمانان از پیامبرشان استفاده سوء سیاسی نموده اند.
  • اسلام ستیزی به اندازه‌ای سر بریدن شنیع نیست.

سالم حسنی مسلمانان را حامی سبعیت دانسته نوشت:

  • واکنش مسلمانان احساساتی و حمایت از خشونت و سبعیت است. ایشان خشم گرفتن بر مکرون را رد نمود. گرچه افراط به هر شکلش مردود است، اما جالب است که از نظر وی ترور شخصیت آن هم شخصیت پیامبر به اندازه ترور فیزیکی درد آور نیست.

آنچه که در این میان و واکنش‌ها قابل توجه به نظر می‌رسد این است که ترور شخصیت، هتک حرمت و گرفتن انسانیت از انسان‌ها برای این روشنفکران ارزشی ندارد و به اندازه سر بریدن شنیع نیست.

البته باید دقت نمود و تأکید می‌کنم که افراط و سر بریدن شنیع است و غیر قابل دفاع، ولی هتک حرمت، ترور شخصیت و گرفتن انسانیت از انسان اگر شنیع تر از ترور فیزیکی نباشد قطعا کمتر از آن نیست. اما نمی‌دانیم که حضرات روشنفکر چطور هتک حرمت و ترور شخصیت آدما و آن هم ترور شخصیت و هتک حرمت یک پیامبر الهی را به اندازه بریده شدن سر یک آدم هتاک شنیع نمی‌دانند؟!

حال قضاوت با شما دوستان آگاه! چه کسانی افراطی اند؟ آیا مسلمانانی که قلبشان از هتک حرمت جریحه دار شده واکنش نشان دادند یا روشنفکرانی که حتی از مکرون، دولت بلژیک و اسقف فرانسه گوی سبقت را در شعار دادن از آزادی بیان ربوده اند و به هیچ ایمان و آرمانی مکث نمی‌کنند؟

محمد امین احسانی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟