چهار تن در جریان اعتراضات پاکستان کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند

  • انتشار: ۲۰ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 138026

حزب تحریک انصاف پاکستان اعلام کرد که دست‌کم چهار تن در این کشور، در جریان اعتراضات به خاطر بازداشت عمران خان، رهبر این حزب کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شده‌اند.

این حزب، سه‌شب‌شب، ۹ می، گفته است که این افراد در شهرهای کویته، فیصل آباد، چک‌دره و لاهور کشته شده‌اند.

حزب تحریک انصاف همچنان تاکید کرده که تعداد نامشخصی از افراد به‌ ویژه رهبران سیاسی این حزب در پاکستان بازداشت شده‌اند.

تصاویر افرادی که بر روی زمین دراز کشیده‌اند و خونریزی می‌کنند در طول روز منتشر شده بود، اما مقامات پاکستانی اطلاعاتی در مورد تلفات ارایه نکرده‌اند.

حامیان خشمگین خان همچنان به محل سکونت افسران ارشد نظامی پاکستان در شهرهای لاهور و پیشاور حمله کردند و پنجره‌ها و دروازه‌ها را تخریب کرده‌اند. معترضان همچنان به خانه فرمانده قول اردوی لاهور رفتند و آن را به آتش کشیدند.

آتش‌سوزی از دیگر نقاط پاکستان نیز گزارش می‌شود و معترضان علاوه بر ملکیت‌های دولتی، برخی ملکیت‌های شخصی و دو دفتر حزب مسلم‌لیگ را نیز آتش زده‌اند.

گفتنی است عمران خان روز سه‌شنبه، ۹ می، در بیرون ساختمان دادگاه عالی اسلام‌آباد، از سوی نیروهای امنیتی آن کشور بازداشت شد. عمران با بیش از ۸۰ پرونده در دادگاه‌های پاکستان رو به‌ رو است. شماری از این پرونده‌ها مربوط به فساد مالی می‌شوند.

آقای خان اما، همه اتهامات مطرح شده را رد کرده و گفته که این اتهامات برای جلوگیری از پیروزی او در انتخابات سراسری پاکستان مطرح شده است.

با این حال، از روز گذشته تا کنون هزاران نفر در خیابان‌های شهرهای بزرگ پاکستان باقی ماندند و علی‌رغم حکم دادگاه عالی اسلام‌آباد مبنی بر قانونی بودن بازداشت خان، خواستار آزادی او شدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟