چرا آمریکا و اروپا به اوکراین سلاح می‌فرستند:

  • انتشار: ۲۸ حمل ۱۴۰۱
  • سرویس: بین المللدیدگاه
  • شناسه مطلب: 129665

ارسال بی رویه تجهیزات نظامی و همچنان اهدای کمک های میلیاردی قدرت های بزرگ بخصوص امریکا به اوکراین دو هدف عمده در اذهان متصور میگردد.
۱- نابودی کامل زیر ساخت های اوکراین
۲- مقروض نمودن این کشور در سطح جهانی به سبک مقروض ساختن کشورهای همچون : فرانسه ،انگلیس و چند کشور اروپایی دیگر در حنگ جهانی دوم مصداق عینی تحولات اخیر در اوکراین میباشد.
درجنگ جهانی دوم آمریکا وام های بسیار کلانی را به منظور شعله ور نمودن جنگ و استفاده اعظمی ار این درگیری برای برخی از کشور های اروپائی اهدا نمود.
بعد از جنگ جهانی دوم هر زمانی که دولت های اروپایی قصد اتخاذ سیاست های خلاف میل امریکا را داشتند، امریکائیان قرض این کشور ها را به یادشان داده به این سبک کشور ها را تحت شدید ترین فشار ها قرار داده است و این بازیگران مجبور شدند سیاست های خویش را هرچند خلاف منافع ملی شان هم بوده تعدیل نمایند.
و در شرایط کنونی نیز در تحولات اوکراین هم از همین دکتورین استفاده شده است. اوکراینی ها به یاد داشته باشند که امریکا و سایر بازیگران و همپیمانانش در آینده این وام ها و کمک ها را مطالبه خواهند نمود ان وقت است که ملت اوکراین باید سر تمکین در مقابل این بازیگران فرود اورند و بر روی همه منافع ملی شان چشم بپوشانند.

اسدالله حبیب زاده

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟