پولیس محلی دوباره در چوکات وزارت داخله ایجاد می‌شود

  • انتشار: ۱۶ سرطان ۱۴۰۰
  • سرویس: امنیت و حوادثتیتر 2
  • شناسه مطلب: 116163

نقیب‌الله فایق؛ معین پالیسی وزارت امور داخله می‌گوید، رییس جمهورغنی به این وزارت دستور داده است تا تشکیلات پولیس محلی را دوباره احیا کند.

فایق در صفحه فیسبوک خود نوشته است که اشرف‌غنی این دستور را روز سه‌شنبه، ۱۵ سرطان در جلسه کابینه اعلام کرده است.

معین وزارت داخله گفته که «پولیس محلی که طالبان از ترس آنان اربکی می‌گویند، بهترین نتیجه را بخاطر دفاع از روستا داده بود». فایق از منحل‌شدن تشکیلات این نیروها ابراز تاسف کرده است.

او افزوده است که پولیس محلی هیچ تفاوتی از پولیس ملی ندارد و به گفته فایق «تنها تفاوتی که دارد این است که «پولیس محلی درمحل و در ولایت خود وظیفه اجرا می‌کند».

معین وزارت داخله در ادامه علاوه کرده است که در جلسه کابینه بحث شد که نیروهای مردمی بخاطر بلندبردن روحیه موثر بوده است؛ «اما باید دفاع از وطن در چارچوب نهادهای امنیتی صورت بگیرد و کسانی‌که انگیزه جنگ در مقابل طالب را دارند در یکی از نهاد های امنیتی شامل شوند».

او گفته است که «ملیشه‌سازی و دفاع موقت نتیجه‌ای را در پی ندارد و بهتر است مردم بخاطر دفاع از وطن، به نهادهای امنیتی مراجعه کنند». او می‌گوید، نهادهای امنیتی ظرفیت جذب ده‌ها هزار سرباز را دارد.

معین وزارت داخله می‌گوید، رییس جمهوری در نشست کابینه از آماده‌شدن قطعات خاص بخاطر دفع حملات طالبان و آزاد سازی مناطق از دست رفته خبر داده است.

این در حالی است که بر اثر تشدید حملات طالبان در هفته‌های اخیر، ده‌ها ولسوالی به دست جنگجویان این گروه افتاده‌است که از این میان، نیروهای دولتی توانسته‌اند چندین ولسوالی را از طالبان پس بگیرند.

روزانه چندین ولسوالی به دست طالبان می‌افتد. در شماری از موارد، نیروهای امنیتی به طور پرسش‌برانگیزی بدون هیچ‌گونه مقاومت، ولسوالی‌ها و پایگاه‌های نظامی را با تجهیزات کامل در اختیار طالبان قرار می‌دهند.

در همین حال رییس جمهور غنی می‌گوید، هیچ‌گونه «معامله و اراده تسلیم‌دهی» وجود ندارد.

آقای غنی امروز در نشست کابینه گفته است: «اگر طالبان فکر می‌کنند که از ما تسلیمی می‌گیرند، صد سال دیگر به این آرمان نخواهند رسید. مسئولیت خون‌ریزی و ویرانی به دوش طالبان و حامیان‌شان است».

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟