پوتین دو بازیگر معروف هالیوود را تحریم کرد

  • انتشار: ۱۵ سنبله ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 132779

روسیه ۲۵ آمریکایی دیگر از جمله دو هنرپیشه شناخته شده هالیوود را از ورود به این کشور منع کرده است.

به نقل از پایگاه خبری هیل، وزارت خارجه روسیه علیه ۲۵ آمریکایی دیگر ممنوعیت و محدودیت وضع کرده که شامل “جینا ریموندو” وزیر تجارت، چند سناتور آمریکایی به همراه بن استیلر و شان پن، بازیگران هالیوودی می‌شود.

با اضافه شدن این افراد به فهرست تحریمی روسیه، تعداد شهروندان آمریکایی که دیگر اجازه ورود به روسیه را ندارند به ۱۰۷۳ تن رسیده که در واکنش به وضع تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو بابت حمله به اوکراین است.

همچنین معاون وزیر تجارت آمریکا و دو تن از دستیارانش نیز در فهرست مذکور قرار گرفته‌اند.

اسامی شش سناتور آمریکایی نیز در این فهرست دیده می‌شود: مارک کلی، کوین کرامر، مایک روندز، کریستین سینما، ریک اسکات و پت تومی.

روسیه پیشتر ده‌ها تن دیگر از سناتورهای آمریکایی را در این فهرست لحاظ کرده بود.

مسکو همچنین روز دوشنبه از ورود شان پن و بن استیلر، بازیگران هالیوودی به روسیه بابت سفرشان به اوکراین در خلال جنگ در این کشور ممانعت به عمل آورده است.

شان پن در فوریه ۲۰۲۲ بابت فیلمبرداری یک مستند وارد اوکراین شد و با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری این کشور پیش از آغاز جنگ دیدار داشت.

شان پن در جریان مصاحبه مارس ۲۰۲۲ خود به سی.ان.ان گفته بود: می‌دانم که ما هرکاری از دستمان بر بیاید برای حمایت از مردم اوکراین و زلنسکی انجام می‌دهیم.

بن استیلر نیز به عنوان سفیر حسن نیت کمیسیونر عالی آوارگان سازمان ملل در اواخر ژوئن ۲۰۲۲ با زلنسکی دیدار داشت.

وی در جریان سفرش گفته بود: همه چیز مقابل چشم شماست. این واقعا شوکه کننده است.

این تحریم‌های جدید چندین مدیر اجرایی بخش خصوصی را نیز شامل می‌شود که می‌توان به شرکت تحلیل داده‌ای جغرافیایی “HawkEye ۳۶” و یک کارخانه تولید کودهای کشاورزی اشاره کرد.

در فهرست تحریمی جدید افرادی که در سازمان‌های غیردولتی و ان.جی.اوها کار می‌کنند نیز دیده می‌شوند که شامل مدیر اجرایی نهاد غیردولتی “جوامع باز” تحت اختیار جورج سوروس است.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای مربوط به وضع تحریم‌های جدید اعلام کرد: اقدامات خصمانه مقام‌های آمریکایی که ادامه اقدامات و رویکرد روس هراسی می‌شود روابط دو جانبه بین دو کشور را از بین می‌برد و بر تقابل بین دو کشور می‌افزاید و به طور قطع این رفتارها بی پاسخ نخواهند ماند.

دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا چندین دور تحریم و محدودیت صدور ویزا را برای روس‌های ثروتمند، افراد مرتبط با کرملین و همچنین نهادهای مالی این کشور وضع کرده و فشارها را بر کرملین در بحبوحه تداوم جنگ در اوکراین افزایش داده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟