پنتاگون مسیر رسیدن به کاخ سفید را هموار می کند

  • انتشار: ۴ قوس ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 99544

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع آمریکا برای ارائه دسترسی به منابع به تیم رئیس جمهور منتخب این کشور اعلام آمادگی کرد.

پنتاگون روز سه شنبه آغاز رویه انتقال قدرت از تیم دونالد ترامپ به جو بایدن را پس از صدور مجوز اداره خدمات عمومی فدرال تائید کرد. وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد مطابق با قانون و با توجه به صدور مجوز اداره خدمات فدرال، ارائه پشتیبانی در این زمینه را آغاز خواهیم کرد.

بنا به اعلام پنتاگون، گروه ویژه انتقال قدرت وزارت دفاع تمامی ارتباطات این وزارتخانه با تیم بایدن را هماهنگ خواهد کرد. پنتاگون تاکید کرد وزارت دفاع آماده ارائه خدمات و پشتیبانی به روشی حرفه ای، منظم و کارآمد متناسب با انتظارات عمومی از این وزارتخانه و تعهد ما به امنیت ملی است.

اوایل روز دوشنبه امیلی مورفی، رئیس اداره خدمات عمومی فدرال در نامه‌ای به بایدن اعلام کرد تیم انتقال قدرت او می‌تواند به خدمات و منابع فدرال دسترسی داشته باشد. وی تاکید کرد او تصمیم خود را به طور مستقل گرفته و هیچ وقت از طرف هیچ مقام کاخ سفید تحت فشار قرار نگرفته است تا این تصمیم را به تأخیر بیندازد.

رسانه‌های آمریکا بامداد سه‌شنبه گزارش دادند «سازمان خدمات عمومی آمریکا» در نامه‌ای که به رویت ای‌بی‌سی‌نیوز رسیده به «جو بایدن» اطلاع داده که آماده پیشبرد روند انتقال قدرت به دولت جدید است.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که تا کنون از اذعان به شکست در انتخابات خودداری کرده باز هم به شکست اذعان نکرد، اما آغاز روند انتقال قدرت را تأیید کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟