پنتاگون: طالبان قادر به مهار حملات تروریستی آینده نیستند

  • انتشار: ۲۸ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 139104

پنتاگون گزارش سالانه‌ خود درباره فعالیت نظارتی امریکا موسوم به «عملیات پاسبانی پایدار» را منتشر کرده و در این گزارش تاکید کرده که طالبان توانایی جلوگیری از حملات تروریستی آینده را ندارند.

پنتاگون یا وزارت دفاع امریکا، روز چهارشنبه، ۲۷ ثور، با نشر گزارش تازه‌ خود در مورد فعالیت نظارتی این کشور موسوم به «عملیات پاسبانی پایدار» طالبان را فاقد توانایی برای جلوگیری از حملات تروریستی در آینده دانست.

در این گزارش آمده است که در اوایل سال جاری میلادی، مایکل اریک کوریلا؛ فرمانده سنتکام در تلاش کاهش شکاف اطلاعاتی خود در افغانستان بوده است.

پنتاگون به نقل از فرمانده سنتکام ادعا کرده که طالبان «انگیزه‌ بالایی» برای شکست شاخه‌ خراسان داعش دارند؛ اما فاقد توانایی برای جلوگیری از حملات تروریستی در آینده هستند.

او همچنین افزوده که داعش می‌تواند در عرض شش ماه به منافع امریکا یا غرب در خارج از کشور حمله کند، اگر این گروه چنین حملاتی را در اولویت قرار دهد.

به گفته فرمانده سنتکام، شاخه‌ خراسان گروه داعش با یک رشته حملات به بی‌ثبات‌کردن افغانستان در ماه‌های اول سال جاری میلادی ادامه داده است.

این حملات شامل یک بمب‌گذاری در میدان هوایی کابل، یک ترور و تلاش برای ترور والیان طالبان و دو بمب‌گذاری جداگانه در وزارت امور خارجه‌ طالبان بوده‌اند.

بربنیاد این گزارش، فرمانده سنتکام تاکید کرده که وزارت دفاع امریکا در حال حاضر فاقد جزییات کامل برای مشاهده‌ تصویر کلی از تهدیدات تروریستی بالقوه در افغانستان است.

در این گزارش گفته شده: «وزارت دفاع امریکا در حال آزمایش پلتفرم‌های جاسوسی هوایی است که می‌توانند برای مدت طولانی در آسمان باقی بمانند. هدف از این کار نظارت بر گروه‌های تروریستی در افغانستان است.»

این در حالی است که پیش از این نیز پنتاگون در گزارشی اعلام کرده بود که داعش پس از سلطه طالبان بر افغانستان، فعالیت‌هایش را در کشور گسترش داده است و از افغانستان به عنوان مکانی برای برنامه‌ریزی حملات تروریستی به مقاصد امریکایی و اروپایی استفاده می‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟