پنتاگون از یاران ترامپ پاکسازی می شود

  • انتشار: ۱۵ دلو ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 106083

پنتاگون اعلام کرد که لوید آستین مسئول این نهاد، صدها عضو شوراهای مشورتی گماشته شده در دقیقه های پایانی دولت دونالد ترامپ را برکنار و فعالیت آنها را تا اطلاع بعدی به حال تعلیق درآورده است.

 به گزارش تارنمای هیل ایالات متحده؛ آستین در یادداشت ۳۰ ژانویه (۱۱ دلو)، دستور برکناری همه اعضای دستکم ۴۲ هیئت مشورتی وزارت دفاع شامل هواداران ترامپ را صادر و فعالیت کمیته مشورتی را از تاریخ ۱۶ فوریه تا پایان بررسی ها، به حال تعلیق درآورده است.

یک مقام ارشد وزارت دفاع به خبرنگاران گفت: این بررسی شامل هیئت های سیاست دفاعی، دانش دفاعی و بازرگانی و چهار نامزد کریستوفر میلر سرپرست پیشین وزارت دفاع برای عضویت در کمیسیونی می شود که بر اساس مصوبه کنگره به منظور تغییر نام پایگاه های ارتش از نام های فرماندهان نظامی مربوط به دوره برده داری، تشکیل شده است.

آستین در این یادداشت بر ادامه نقش مهم شوراهای مشورتی در شکل دهی به سیاست همگانی درونی وزارتخانه اش تاکید کرده است. 

این تحولات تنها چند روز پس از دستور آستین برای توقف انتصاب چند مقام وفادار به ترامپ در این هیئت های مشورتی صورت می گیرد که وظیفه ارائه مشورت به وزیر دفاع را برعهده دارند. دولت ترامپ اندک زمانی پس از انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ عقرب) و مشخص شدن پیروزی قطعی جو بایدن، شماری از کارشناسان با سابقه را از چند شورای پنتاگون برکنار کرد که شامل هنری کیسینجر و مادلین آلبرایت وزیران پیشین امور خارجه از شورای سیاست دفاعی می شد و هواداران خود را به جای آنان منصوب کرد.

به نوشته ایرنا، تارنمای هیل پیش از این هم نوشته بود که وزارت دفاع آمریکا روند انتصاب برخی افراد در مقام های مهم این وزارتخانه را که در روزهای پایانی ریاست جمهوری ترامپ شروع شده بود، متوقف کرده و در این انتصاب ها بازنگری می کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟