پلوسی: امروز شاهد پشت کردن یک عده بزدل به قانون اساسی بودیم

  • انتشار: ۲۶ دلو ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 106655

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به ناکامی دوباره در استیضاح دونالد ترامپ، جمهوری خواهان را متهم به پشت کردن به قانون اساسی کرد.

پلوسی در پیامی در حساب توئیتری خود آورد: رقت انگیز است که میچ مک کانل سنا را به تعطیلی می‌کشاند تا ماده قانونی استیضاح دریافت نشود و آن را بهانه خود برای رای به برائت قرار داد.

وی در پیام دیگری به تمجید از جمهوری خواهانی پرداخت که رای به محکومیت ترامپ دادند و نوشت: من به سناتور‌های جمهوری خواه که به وجدان خود و به نفع کشور ما رأی داده اند، دورد می‌فرستم.

پلوسی امتناع دیگر جمهوری خواهان از محکوم کردن ترامپ را از تاریکترین روز‌ها و بی شرمانه‌ترین اقدامات در تاریخ آمریکا یاد کرد. این مقام دموکرات ضمن ابراز تاسف گفت: چیزی که امروز شاهد بودیم یک عده جمهوری خواه بزدل بود که قانون اساسی را نادیده گرفتند.

به باور پلوسی، جمهوری خواهانی که رای به تبرئه ترامپ دادند به کشور، قانون اساسی و مردم خود پشت کردند.

ساعاتی پیش سناتور‌های دموکرات و جمهوری خواه آمریکا با حضور در مجلس سنای کشور به بررسی روند جلسه محاکمه و دومین استیضاح ترامپ پرداختند و پس از رای گیری به ادامه دادگاه وی بدون شهود رای مثبت دادند. اما تنها پس از چند ساعت از صدور این مصوبه، با رای گیری علنی، ۵۷ سناتور به مجرم بودن وی و ۴۳ نفر نیز به بیگناه بودن رئیس جمهور سابق رای دادند تا ترامپ از برگزاری جلسه دومین استیضاحش، بگریزد.

رئیس جمهور سابق آمریکا، برای محکومیت به ۶٧ رأی سناتور‌ها نیاز داشت، که تنها پنجاه نفر از دموکرات‌ها و ٧ سناتور جمهوری‌خواه علیه ترامپ رأی دادند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟