پلوسی: اقدام ترامپ برای عفو دوست خود مصداق فساد است

  • انتشار: ۲۲ سرطان ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 89096

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تصویب قانون جدیدی در جهت محدود کردن اختیارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور در پی سوء استفاده وی از اختیارات ریاست جمهوری خود برای صدور حکم عفو برای راجر استون، مشاور سابق و دوست قدیمی خود، شد.

پلوسی در بیانیه‌ای در واکنش به این اقدام اعلام کرد تصمیم رئیس‌جمهور برای لغو حکم محکومیت استون، که احتمالا در اقدامات غیر قانونی او نیز دست داشته، اقدامی ناشی از فساد است.

پلوسی در این بیانیه خواهان تصویب قانونی جدید در کنگره این کشور شد که با محدود کردن اختیارات ترامپ، او را از مداخله در حکم محکومیت افراد با جرایم مشابه باز دارد. رئیس مجلس نمایندگان آمریکا افزود کنگره برای جلوگیری از این نوع رفتار‌های ناپسند اقدام خواهد کرد. تصویب چنین قانونی لازم است تا اطمینان حاصل شود که هیچ رئیس‌جمهوری نمی‌تواند حکم فردی که درگیر پنهان‌کاری برای جلوگیری از تعقیب قضایی رئیس‌جمهور است، را لغو کند.

کاخ سفید در حالی که دوست ترامپ به دلیل ارتکاب جرائم مختلف از جمله دروغ‌گویی به کنگره و مانع‌تراشی در روند تحقیقات مربوط به دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا به تحمل این حبس محکوم شده بود، این مجازات را غیرعادلانه و استون را قربانی ماجرای قلابی روسیه توصیف کرد که ساخته و پرداخته سیاستمداران چپ‌گرا و متحدان آن در رسانه‌ها با هدف تضعیف ریاست‌جمهوری ترامپ بوده است.

دادگاهی در آمریکا روز ۱ماه حوت سال ۹۸ مشاور سابق رئیس‌جمهور آمریکا را در پرونده اتهاماتش بابت دروغ به کنگره و ممانعت از انجام تحقیقات قانونی درخصوص پرونده ارتباط روسیه با پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ مجرم شناخته و او را به تحمل ۴۰ ماه حبس محکوم کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟