پشت کردن طالبان به مردم و سازش با محور فساد !

  • انتشار: ۱ سنبله ۱۴۰۰
  • سرویس: دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 119285

طالبان بعد از یک هفته ورود به کابل تا هنوز هیچ‌گونه رابطه‌ی با مردم، نخبگان سیاسی، فرهنگی و فکری که دخیل در فساد و فحشا نبوده‌اند و منتقد وضع موجود، خصوصا تبعیض‌، فساد و فحشا بودند برقرار نکرده‌اند و فقط با سردستگان فساد، فحشا و جنایت‌کاران همچون (کرزی، عبدالله، گلبدین، گل‌آغا شیرزوی، داودسلطان‌زوی، حشمت غنی احمدزی)، که اتفاقا همه از یک تبار هستند، گفتگو دارند! مذاکره با جنایتکاران، مفسدین و تاریخ گذشته‌های که مسبب اصلی مشکلات، درد، رنج و در بدری مردم بودند، چه معنای دارد؟ وحالا طالبان و این افراد به نمایندگی از چه کسانی با هم گفتگو می‌کنند؟!

سران کابینه حامد کرزی و اشرف غنی احمدزی همه بدون استثناء مسوول درد و رنج و فقر و ترویج فرهنگ فساد و فحشا، بیکاری و گرسنگی مردم افغانستان بودند و اکنون دیده می‌شود که طالبان هم فقط قصد آشتی با همین بسترهای فساد و فحشا را دارند و در دیکور و دیزاین امارت خود برای فریب مردم و انحراف جامعه جهانی زیر نام حکومت همه شمول از معامله‌گران تاریخ تیر شده استفاده می‌کنند در حال که مشکلات مردم و اقوام افغانستان نظام متمرکز و مشارکت عادلانه در توزیع قدرت و ثروت است نه دیکور و دیزاین نمایشی در محور قومی و فریب قومی.

اگر سیستم فرسوده، کهنه و ناکارآمد مرکزی در افغانستان به غیر متمرکز و نوع فدرالی تبدیل نشود و تمام اقوام و هویت‌های قومی افغانستان به صورت شفاف و عادلانه در تصمیم گیری سهم نداشته باشند در نهایت سرنوشت امارت مذهبی به سرنوشت جمهوریت تقلبی گرفتار خواهد شد.

سازش طالبان با دزدان و مافیایی اقتصادی آغاز برای فروپاشی آنها خواهد بود و دیری نخواهد پایید که طالبان هم به دزدان و مافیایی دیگر تبدیل شوند و از تجربه کرزی، عبدالله، گلبدین، حشمت غنی و شیرزوی در دزدی و چپاول اموال مردم استفاده کنند.
ملاقات، بیعت، عفو همه و همه در این چند روز فقط شامل دزدان و چپاولگران قومی شده‌است و امکان آن وجود دارد که اشرف غنی احمدزی هم با دزدیدن میلیون ها دالر مورد عفو قرار گرفته و در بدنه طالبان مانند برادر خود فعالیت نمایند، چون تا هنوز طالبان در مورد دزدان و چپاولگران نه تنها سکوت اختیار کرده‌اند بلکه هم کاسه و هم پیاله آنها شده‌اند و حتی گفته می‌شود که یک مقدارپول از پول‌های به غارت رفته اکنون در دوبی و امارات متحده عربی برای سران طالبان داده شده است.

حسن علی عدالت

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟