پشت پرده واکنش کرزی به سخنان عمران خان!

  • انتشار: ۳۰ قوس ۱۴۰۰
  • سرویس: دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 125462
کرزی

عمران خان در نشست “سازمان همکاری کشورهای اسلامی” در اسلام آباد گفته است که پاکستان از سوی هراس افکنی داعش از طریق افغانستان تهدید می شود. او گفته که دولت طالبان قادر بر مبارزه با داعش به تنهایی نیست. لذا باید دولت طالبان کمک شود.
عمران خان تصریح کرده که جهان طالبان را به رسمیت نمی شناسد، در حالیکه گروه طالبان یک حرکتی مربوط به قوم پشتون است و پشتونها که در دو طرف خط دیورند زندگی می کنند، دارای فرهنگ خاص خود هستند و آنها به زنان اجازه بیرون شدن نمی دهند. لذا من طالبان یک حرکت پشتونی میدانم که فرهنگ خود را دارند، ولی در کابل تنها پشتونها نیست و باید دولت فراگیر تشکیل شود.
کرزی اما به عمران خان ایراد گرفته و گفته سخنان وی ایجاد تفرقه در بین افغانها هست. او با پنهان کاری نمی خواهد که علت اصلی ناراحتی اش از سخنان عمران خان را برملا کند، میگوید داعش تهدیدی نه از ناحیه افغانستان به پاکستان بلکه از پاکستان به افغانستان است. در حالیکه این سخن خیلی مهم نبوده که واکنش کرزی را بر انگیزد. واکنش کرزی به سخنان عمران خان به این حرف عمران خان است که او گفت: «تحریک طالبان یک حرکت پشتونی است و در افغانستان دیگر اقوام نیز هست» به نظر من کرزی از این سخن برآشفته شده و هرچند خودش آن را مخفی می کند ولی از بگروند رفتارهای کرزی در گذشته پیدا است که او دوست دارد طالبان را یک گروه ملی معرفی کند و او از اینکه طالبان بر همه کشور سلطه یافته و گروههای مربوط به سایر اقوام حذف شده بی نهایت خوشحال است.

احمدی رشاد

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟