پسر دوم ملکه الیزابت به اتهام آزار جنسی محاکمه می شود/ رسوایی شاهزاده برای خاندان سلطنتی

  • انتشار: ۲۲ سنبله ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 120629

شاهزاده‌ اندرو از خاندان سلطنتی بریتانیا که با اتهامات جنسی روبرو شده، مجبور به کناره‌گیری از امور سلطنتی شد و کاخ بکینگهام را به دردسری تازه انداخته است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای بی سی نت، بعدازظهر امروز، دوشنبه، جلسه پیش از محاکمه شاهزاده اندرو، دوک یورک، که به سوء استفاده جنسی متهم است آغاز می‌شود. او دومین پسر ملکه الیزابت دوم و شاهزاده فیلیپ است.

شاهزاده اندرو به دلیل  شکایت ویرجینیا روبرتز گیوفر به دادگاه فدرال آمریکا فراخوانده شده و تنها چهار روز دیگر فرصت دارد تا دفاعیات خود را مطرح کند.

ویرجینیا مدعی است که از طرف شاهزاده مورد  قاچاق و تجاوز قرار گرفته با این حال اندرو این اتهامات را رد کرده و تاکید دارد که حتی به یاد نمی‌آورد که با خانم گیوفر دیدار کرده باشد.

این آخرین نمونه از بحران هایی است که خانواده سلطنتی بریتانیا را در چندماه اخیر درگیر کرده است؛ مرگ شاهزاده فیلیپ، جدایی شاهزاده هری و همسرش مگان از خانواده و  حاشیه‌های آن هر دو برای این خاندان هزینه‌های زیادی به همراه داشته است.

اکنون رسوایی شاهزاده اندرو، ۶۱ ساله، با قانون‌گریزی و تنزل وی از امور سلطنتی، بحرانی دیگر ایجاد کرده و این نخستین بار است که اتهامات وی به صورت رسمی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

ماه گذشته، ویرجینیا بر اساس قانون اعمال جنایی علیه کودکان شکایتی را مطرح کرد و مدعی شد که از طرف این شاهزاده انگلیسی به صورت متعدد مورد آزار قرار گرفته است. وی پیش از این هم دعاوی مختلفی را علیه دوستان و نزدیکان شاهزاده اندرو مطرح کرده بود.

شاهزاده اندرو اما گفت: «من هیچ خاطره‌ای از ملاقات با این خانم ندارم، به هیچ وجه.» با این حال عکسی مربوط به سال ۲۰۰۱ وجود دارد که این دو فرد را در کنار هم نشان می‌دهد؛ اندرو این عکس را ساختگی می‌داند.

گیوفر، ۳۸ ساله، گفت: «من شاهزاده اندرو را به خاطر کاری که با من کرد مسئول می‌دانم؛ افراد قدرتمند و ثروتمند از پذیرش مسئولیت اقدامات خود مستثنی نیستند.» او با اشاره به دشواری این تصمیم خود اظهار امیدواری کرد که دیگر قربانیان نیز بتوانند سکوت خود را بشکنند.

موج انتقادات نسبت به این شاهزاده بریتانیایی باعث شد او از وظایف رسمی و سلطنتی خود به طور نامحدود کناره گیری کند اما از آنجا که این پرونده‌ای مدنی است، و نه جنایی، اندرو برای حضور در دادگاه به نیویورک تحویل داده نخواهد شد.

تا کنون پرونده‌های متعددی از سوءرفتار شاهزادگان بریتانیایی در محافل قانونی مطرح شده که عمدتا نیز با حکم‌هایی سبک به محکومیت این افراد منجر شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟