پروژه جدید سعودی ها برای تخریب شیعیان

  • انتشار: ۲۶ حوت ۱۳۹۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 3224
عربستان

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، رسانه‌های سعودی این روزها در تلاشند تا شیعیان و نیروهای عراقی را تکفیر کرده و به جای داعش به عنوان دشمن “اهل تسنن” عراق معرفی کنند. این درحالی است که عربستان سعودی از حامیان اصلی گروه‌های تروریستی در منطقه به شمار می‌آید به صورتیکه از آغاز بحران در سوریه و پس از آن عراق، انتشار خبرهایی در خصوص هلاکت تروریستهای سعودی در این دو کشور، و همچنین حمایت مبلغان سعودی از این جنایتها به مسأله‌ای روزمره تبدیل شده است.
رسانه‌های سعودی در همین راستا با توسل به فیلم‌هایی از اقدامات فردی برخی از نیروهای داوطلب عراقی در قتل تروریستهای داعش که به اسارت درآمده‌اند، مدعی می‌شوند که نیروهای بسیج مردمی و ارتش عراق در حال کشتار شهروندان سنی هستند.
این درحالی است که این اقدامات فردی برخی نیروهای عراقی برای نشان دادن نفرت وعصبانیت از تروریست‌های داعش که شمار قابل توجهی از آنان بیگانه هستند؛ کاملا برخلاف توصیه‌ها و تأکیدهای مکرر مراجع در عراق بویژه آیت الله سیستانی است.
سعودی‌ها همچنین با ایجاد هشتگی در شبکه‌های اجتماعی شبیه به شعار داعش تحت عنوان “تروریسم شیعی.. باقی است و ادامه دارد”، سعی می کنند شیعیان و داعش را نزد مخاطبان خود یکسان جلوه دهند.

آنان همچنین برای توجیه ادعاهای خود، شعارهای نیروهای بسیج مردمی را که ناشی از اعتقادات و علاقه آنان به اهل بیت (ع) است، شعارهای طایفه ای توصیف می کنند.
همزمان بودن دور جدید حملات رسانه‌ای سعودی علیه نیروهای عراقی، با آغاز عملیات گسترده این نیروها علیه داعش؛ سؤالات بسیار مهمی را به وجود می آورد.. و به نظر می‌آید این پروژه تبلیغاتی و تکفیر شیعیان زمانی شدت می‌گیرد که نیروهای عراقی موفقیتها و پیروزیهای بیشتری را در صحنه نبرد با تروریستهای داعش کسب می کنند.
روزنامه سعودی “عکاظ” در همین راستا در مطلبی به قلم “خلف الحربی” تحت عنوان “داعشی های شیعه خطرناکتر هستند” ادعا می کند که شیعیان عامل به وجود آمدن داعش هستند.
الحربی نوشت: “عملیات دولت عراق برای رهایی از گروه تروریستی داعش در تکریت و موصل و دیگر مناطق تحت کنترل این گروه را پیگیری می کنیم؛ نیروهای عراقی در رهایی از داعشی‌ها و تحت کنترل درآوردن آن مناطق موفق خواهند شد، ولی این امر به معنای آن نیست که گروه‌های تروریستی سنی جدیدی با نامی غیر از داعش ظاهر نشوند.. نیروهای عراقی امروز تحت فرماندهی ایران و با پشتیبانی باندهای مسلح متعصب شیعه به میدان نبرد می روند؛ اما مقاومت در مقابل هرکسی که بخواهد فرهنگ انسانها را پایمال و به اعتقادات آنان توهین کند، طبیعت انسان است. به همین دلیل این نبرد هیچگاه پایان نمی یابد، زیرا از دولت بغداد آغاز شد و نه خیابانهای موصل.”
این نویسنده سعودی برای توجیه ادعای خود، به عنوان مثال به “فضل شاکر” خواننده لبنانی اشاره کرد و مدعی شد که وی با وجود آنکه سنی است به دلیل وجود حزب الله در لبنان به گروه‌های تروریستی و متعصب در این کشور پیوست.!!

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟