پرونده «کابل‎بانک» منتظر تایید نهایی حکم

  • انتشار: ۵ قوس ۱۳۹۳
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 1233
بصیر عزیزی

«بصیرعزیزی»، سخنگوی دادستانی کل کشور (لوی څارنوالی) روز گذشته در یک نشست خبری گفت: پرونده کابل‎بانک 2 مرحله ابتدایی را پیموده و برای تأیید نهایی حکم هفته آینده به دادگاه عالی فرستاده می‎شود.

به گزارش فارس وی افزود: دارایی‎های افراد متهم به اختلاس کابل‎بانک بلوکه شده و در صورتی که در سایر ولایت‎های این کشور اموال و دارایی داشته باشند از طریق شهرداری شناسایی و مصادره خواهد شد.

عزیزی گفت: غیر از «محمود کرزی»، «حصین فهیم» و «عبدالغفار داوی» سایر متهمان در افغانستان حضور ندارند و دادستانی کل حکم دستگیری آنان را صادر کرده و از طریق پلیس اینترپل در حال تعقیب هستند.

عزیزی تصریح کرد: تا کنون بیش از 222 میلیون دلار از پول‌های کابل‎بانک اخذ شده و سایر متهمان در آینده نزدیک بدهکاری‎های خود را پرداخت خواهند کرد که دارایی‎های محمود کرزی و حصین فهیم تا پرداخت بدهکاری‌‎ها در اختیار دادستانی خواهد بود.

دادستانی کل افغانستان در حالی پرونده کابل بانک را برای تأیید نهایی حکم به دادگاه عالی می‎فرستد که چندی پیش دادگاه استیناف این کشور، «شیرخان فرنود» و «خلیل الله فیروزی» را به 10 سال زندان و پرداخت جریمه نقدی محکوم کرد.

پرونده کابل‎بانک یکی از بزرگترین و جنجالی‌ترین پرونده‌های مالی افغانستان است که رئیس جمهور اشرف غنی دستور رسیدگی به آن را در نخستین روزهای آغاز به کار دولت وحدت ملی صادر کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟