پاکستان هند را به اتخاذ سیاستهای جنگ‌طلبانه متهم کرد

  • انتشار: ۲۸ دلو ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 106796

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان گفت سیاستهای تهاجمی و جنگ‌طلبانه هند تهدیدی برای صلح و ثبات بین‌المللی و منطقه‌ای است.

به نقل از آناتولی، وزیر امور خارجه پاکستان در سخنرانی خود در کنفرانس بین المللی دریایی «توسعه اقتصاد آبی تحت یک محیط امن و پایدار- آینده مشترک منطقه غرب اقیانوس هند ۲۰۲۱» اعلام کرد که سیاستهای تهاجمی و جنگ‌طلبانه هند تهدیدی برای صلح و ثبات بین‌المللی و منطقه‌ای است.

وی تصریح کرد: اگرچه اقیانوس هند دارای یک پتانسیل امیدوارکننده برای همکاری متقابل است، اما رقابت ژئواستراتژیک و سلطه نظامی برخی از کشورها به طور جدی اقیانوس هند را به خطر می‌اندازد.

وزیر امور خارجه پاکستان افزود: به ویژه سیاستهای جنگ‌طلبانه و تهاجمی هند که در حال حاضر توسط ایدئولوژی افراطی هندوتوا هدایت می‌شود، تهدیدی مستقیم و گسترده برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.

قریشی در ادامه تاکید کرد: پاکستان با در نظر گرفتن این تحولات، اقدامات لازم را برای حفظ امنیت و حفظ حداقل بازدارندگی خود ادامه خواهد داد. جامعه جهانی باید آگاه باشد که هرگونه درگیری نظامی در جنوب آسیا می‌تواند ثبات منطقه‌ای را که برای جریان تجارت جهانی و امنیت حیاتی است به خطر بیندازد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟