پاکستان خواستار توجه طالبان به تهدیدهای هراس‌افکنی در خاک افغانستان شد

  • انتشار: ۶ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 140204

وزیر خارجه پاکستان می‌گوید که اگر تهدید‌های هراس‌افکنی از سویی طالبان و جهان جدی گرفته نشود پیامد‌های فاجعه‌باری به دنبال خواهد داشت.

بلاول بوتو زرداری، وزیر خارجه پاکستان می‌افزاید که تهدید تحریک طالبان پاکستانی از خاک افغانستان مانع گسترش روابط پاکستان و افغانستان شده و دوام این اوضاع چالش‌های بیش‌تری به میان خواهد آورد.

بلاول بوتو در کمیته روابط خارجی مجلس سنای پاکستان گفت: «اگر تهدید‌های هراس‌افکنی که از آن کشور منشأء می‌گیرد توسط حکومت سرپرست و جامعه جهانی جدی گرفته نشود، پس یک فاجعه در انتظار به وقوع پیوستن است. حالا ما حقایقی برای گفتن به همسایه خود داریم، ما از احساسات حرف نمی‌زنیم. ما حقایقی در دست داریم که ۶۰۰ روز پیش از سقوط کابل، پنج رویداد هراس‌افکنی در خاک پاکستان توسط گروه‌های هراس‌افکن صورت گرفته است، اما شش‌صد روز پس از سقوط کابل این شمار به ۵۰ رسید. پس حالا این نگرانی اصلی ما است.»

این دیپلومات پاکستانی به تعامل اسلام‌آباد با حکومت سرپرست طالبان تاکید می‌ورزد، اما می‌گوید که نگرانی کشور‌های همسایه به شمول پاکستان درباره ایجاد حکومت فراگیر، برگرداندن حقوق زنان و دختران و تهدید نبودن افغانستان به کشور‌های همسایه و جهان یکسان است و به هماهنگی دیدگاه جهان در این باره بیش‌تر نیاز است.

حکومت طالبان پشتر اعلام کرده بود که امنیت در کشور تامین است و از خاک افغانستان بر ضد هیچ کشوری کار گرفته نخواهد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟