پاکستان: حکومت طالبان به نمایندگی از پاکستان با طالبان پاکستانی گفتگو می‌کند

  • انتشار: ۳۰ عقرب ۱۴۰۰
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 124289

معید یوسف، مشاور امنیت ملی پاکستان اعلام کرد که حکومت طالبان در افغانستان به نمایندگی از پاکستان با گروه طالبان پاکستانی در حال مذاکرات صلح است.

یوسف این سخنان را در مصاحبه با «جیو نیوز» پاکستان بیان کرده و افزوده که مذاکرات میان دولت اسلام‌آباد و طالبان پاکستانی با میانجیگری طالبان افغانستان آغاز شد و ادامه دارد.

وی گفته که طالبان افغانستان به دولت پاکستان اطمینان داده‌اند که ما به نمایندگی از شما با طالبان پاکستانی صحبت می‌کنیم و اکنون نیاز نیست شما با آن‌ها رو در رو دیدار کنید.

این مقام ارشد پاکستانی گفته که پیش از این گفتگوها پاکستان مواضع خود را با طالبان افغانستان شریک می‌کند و آنان این موضوعات را در مذاکرات مطرح خواهند کرد.

وی ادعا کرد که در حال حاضر برخی اعضای طالبان پاکستانی و خانواده‌های‌شان در خاک افغانستان زندگی می‌کنند، اما حکومت طالبان به پاکستان تعهد داده که نمی‌گذارد از خاک این کشور علیه پاکستان استفاده شود.

با این حال، طالبان ادعای مشاور امنیت ملی پاکستان را رد کرده‌ و گفته‌اند که به عنوان «میانجی» در این مذاکرات حضور دارند، و هیچگاه از پاکستان نمایندگی نمی‌کنند.

حدود یک‌ماه پیش، طالبان پاکستانی با دولت پاکستان روی آتش‌بس موقت توافق کرد و مقامات پاکستان اعلام کردند که مذاکراتی که منجر به آتش‌بس شده به میزبانی افغانستان و میانجیگری طالبان صورت گرفته‌است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟