پاکستان آسمان خود را به روی پرواز‌های امارت-هند بست

  • انتشار: ۱۲ عقرب ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 123519

به نقل از اسپوتنیک، پاکستان مدعی شده است که پرواز‌های تجاری و باری بین سرینگر کشمیر و شارجه امارات را ممنوع کرده است. اسلام آباد تاکنون هیچ دلیلی برای این تصمیم ارائه نکرده است.

پاکستان با جامعه بین‌المللی لابی کرده است تا علیه تصمیم اوت ۲۰۱۹ هند مبنی بر لغو وضعیت نیمه خودمختار جامو و کشمیر اقدام کند.

پس از آنکه هند در ماه گذشته از پرواز جدید سرینگر- شارجه خبر داد، چندین ناظر در پاکستان به دلیل اعطای مجوز به هند، مبنی بر استفاده حریم هوایی پاکستان انتقاد کردند.

طبق گزارش‌ها، مجوز پرواز Go First که روز سه‌شنبه از سرینگر به مقصد شارجه در حال انجام بود، از سوی مقامات هواپیمایی پاکستان رد شد. در نتیجه خلبان مجبور شد مسیر جایگزین و طولانی‌تری را انتخاب کند. عمر عبدالله، سیاستمدار برجسته کشمیری، تصمیم جدید پاکستان را «تأسف بار» توصیف کرد.

بر اساس گزارش‌های خبری، عملیات پرواز بین این دو مرکز از سال ۲۰۰۹ به حالت تعلیق درآمده بود، زمانی که ایر ایندیا اکسپرس پرواز‌های خود را به دلیل تقاضای کم متوقف کرد.

منطقه جامو و کشمیر از سوی هند اداره می‌شود، اما حاکمیت آن بر این قلمرو مورد مناقشه اسلام آباد است که به نوبه خود، بخش دیگری از کشمیر را کنترل می‌کند. تصمیم هند در آگوست ۲۰۱۹ از سوی پاکستان رد شد و همچنین دولت نارندرا مودی را به تلاش برای تغییر جمعیتی جامو و کشمیر متهم کرد.با این حال دهلی نو بار‌ها انتقاد اسلام آباد را رد کرده است، زیرا تمام تصمیمات مربوط به جامو و کشمیر را یک «مسئله داخلی» می‌داند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟