پاپ فرانسیس: شرمنده‌ام!

  • انتشار: ۱۴ میزان ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 121998

رهبر کاتولیک‌های جهان در واتیکان با اشاره به گزارش اخیر منتشر شده نسبت به سوءاستفاده‌های جنسی متولیان کلیساهای کاتولیک فرانسه، ناراحتی و شرم خود را نسبت به قربانیان این موارد ابراز کرد.

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان امروز چهارشنبه نسبت به میزان و مقیاس سوء استفاده جنسی از کودکان در کلیساهای کاتولیک فرانسه، برای خود و کلیسای کاتولیک روم ابراز «شرمساری» کرد.

وی همچنین به ناکامی‌های صورت گرفته در اولویت قرار دادن نیازهای قربانیان اذعان کرد.

پاپ در سخنرانی طبق روال همیشگی‌اش که در واتیکان انجام می‌شود در این رابطه گفت: متاسفانه تعداد این موارد چشمگیر است. می‌خواهم ناراحتی و درد خود را در این رابطه برای قربانیان از صدمه‌ای که متحمل شده‌اند، ابراز کنم.

وی ادامه داد: این مسئله همچنین باعث شرم من است، شرم ما، شرم من از ناتوانی کلیسا برای مدتی طولانی جهت قرار دادن آنها در کانون نگرانی‌ها و دغدغه‌های خود است.

پاپ در ادامه از همه اسقف‌ها و مقامات مذهبی کلیسا خواست همه اقدامات لازم را انجام دهند تا حوادث دراماتیک این چنینی تکرار نشوند.
پیشتر خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرده بود که نتیجه تحقیق انجام شده در باب فساد اخلاقی در کلسیاهای کاتولیک فرانسه حاکی از آن است که ظرف ۷۰ سال گذشته، حدود ۲۱۶ هزار کودک قربانی سوء استفاده جنسی متولیان این کلیساها شده‌اند حال آنکه در این بازه زمانی که از سال ۱۹۵۰ آغاز می‌شود، دست کم ۳ هزار کودک آزار در این اماکن مشغول به کار بوده‌اند.

البته این نخستین بار نیست که کلیسای کاتولیک درگیر چنین رسوایی‌هایی می‌شود و داستان‌هایی از این دست در ۲۰ سال گذشته به دفعات نقل شده است.

این در حالی است که کلیسای کاتولیک حتی در سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ هم نسبت به رسوایی‌هایی که گاه و بیگاه علنی می‌شد، بی تفاوت بود.

از دیگر رسوایی‌های اخیر کلیسای کاتولیک که کانادا هم در آن دخیل است، افشای مرگ صدها کودک بومی این کشور در مدارس شبانه روزی وابسته به کلیسا و پیدا شدن گورهای دسته جمعی این کودکان است.

منبع: مهر

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟