پارلمان حکومت را به قانون شکنی در عدم معرفی نامزد وزیران متهم می کند

  • انتشار: ۱۸ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیپارلمانتیتر 2
  • شناسه مطلب: 25952

نمایندگان مردم در پارلمان افغانستان با انتقاد از حکومت در عدم معرفی نامزد وزرای بعضی از وزارت خانه ها، دولت را به قانون شکنی متهم می کنند.

نماینگان در پارلمان افغانستان می گویند: حکومت باید از قانون شکنی ها دست بردارد و بی درنگ نامزد وزیران را به مجلس نمایندگان معرفی کند.

نمایندگان مردم درمجلس اظهار داشتند که ادامه کار سرپرستان در وزارت ها روند حکومت داری را با چالش جدی مواجه ساخته کرده است.

درحالی که قانون به کار سرپرستی در نهاد های حکومت تنها دو ماه مهلت داده است، اما اکنون بسیاری از سرپرستان وزارت ها و نهاد های مهم دیگر حکومت نزدیک به یک سال به وظایف شان ادامه داده اند.

نمایندگان مردم درمجلس بی پروایی حکومت در برابر قانون سخت انتقاد می کنند و می گویند که نامزد وزیران پیش از رخصتی شورای ملی باید برای گرفتن رای اعتماد به مجلس نمایندگان معرفی شود.

فوزیه کوفی، نماینده بدخشان در مجلس گفت: ” قانون سرپرستی وزرا دو ماه است و کسانی که به حیث وزیر پیشنهاد شده اند و نیز افراد تازه برای دیگر وزارت ها که از سوی سرپرست اداره می شوند باید این موضوع جدی گرفته شود و پیش از رخصتی شورای ملی از سوی حکومت معرفی شوند و این موضوع باید نهادیی گردد.”

صادقی نیلی زاده، نیز می گوید “رخصتی پارلمان نزدیک می شود و چهارده مصوبه مجلس از سوی حکومت نادیده گرفته شده و ملعق مانده است. 45 درصد وزارت خانه ها ازسوی سرپرست اداره می شود و نیز بودجه انکشافی کمتر از 20 درصد مصرف شده و این کار های است که باید مورد بررسی جدی قرار بگیرد و مجلس تصامیمش را در برابر این موضوعات داشته باشد”.

این در حالیست که چندین وزارت خانه از ماه ها به این طرف بصورت سرپرستی اداره می شود و حکومت تاکنون در مورد معرفی نامزد وزرا به مجلس تعلل کرده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟