وینیسویس جونیور: لیگ اسپانیا اکنون متعلق به نژادپرستان است

  • انتشار: ۱ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس: ورزشی
  • شناسه مطلب: 139631

وینیسویس جونیور، هافبک تیم فوتبال ریال‌مادرید در واکنش به آزار نژادپرستانه او توسط یکی از هواداران در دیدار ریال‌مادرید در برابر والنسیا، لیگ فوتبال اسپانیا را به نژادپرستی متهم کرده است.

این بازیکن ۲۲ ساله برازیلی پس از بازی یک‌شنبه‌شب، ۲۱ می، در صفحه انستاگرامش نوشته است که لیگ اسپانیا به «نژادپرستان» تعلق گرفته است.

جونیور در صفحه انستاگرامش نوشته است: «خیلی متاسفم. لیگی که زمانی به رونالدینیو، رونالدو، کریستیانو رونالدو و لیونل مسی تعلق داشت، اکنون متعلق به نژادپرستان است… اما من قوی هستم و تا آخر با نژادپرستان مبارزه خواهم کرد؛ حتا اگر از این جا دور باشند.»

وینیسویس در حالی این سخنان را مطرح می‌کند که شب گذشته یکی از هواداران والنسیا او را «میمون» صدا می‌زد.

این بازیکن ۲۲ ساله، پنج سال است که در اسپانیا زنده‌گی می‌کند و او به‌خاطر این‌ که سیاه‌پوست است، تا کنون بارها مورد آزارهای نژادپرستانه قرار گرفته است.

در همین حال، کارلو انجولوتی نیز با انتقاد از توهین نژادپرستانه علیه بازیکنش گفته است که باید بازی متوقف می‌شد.

لیگ فوتبال اسپانیا نیز در واکنش به سخنان جونیور گفته که برای بررسی اتفاق‌های رخ داده، درخواست تصاویری از این بازی را کرده است.

گفتنی است که لیگ فوتبال اسپانیا تا کنون ۹ شکایت رسمی در مورد توهین نژادپرستانه علیه وینیسیوس در دو فصل گذشته ثبت کرده که بسیاری از این پرونده‌ها مخفی مانده است. قرار است یکی از هواداران تیم فوتبال مایورکا، به دلیل توهین نژادپرستانه به این برازیلی در جریان یک بازی، محاکمه شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟