ولی خدا و مردم بینوا

  • انتشار: ۱۵ جدی ۱۴۰۰
  • سرویس: بین المللدیدگاه
  • شناسه مطلب: 126084
قاسم سلیمانی

شهید سلیمانی ها منادی عدم کرنش در برابری شرق و غرب بوده و در کشورهای شان استقلال، امنیت و پیشرفت علمی را نهادینه ساختند.
قاسم سلیمانی شخصیت قدرتمند دوم ایران بود ولی با همه امکانات مالی و مادی که در اختیار داشت به زندگی در قصرها و… پشت پا زد. این درست مثل آن است که شخص رهبر در متن مبارزه حضور میدانی و پر رنگ داشته باشد. این مردان خدا برای رهایی و ترقی ستمدیدگان اعم از مسلمان و غیر مسلمان کار و پیکار نموده و با مقاومت و پایمردی جان های شیرین شان را قربانی می نمایند.
این ساده زیستی، سلحشوری و پایگاه مردمی برخلاف تجمل پرستی و عیش و عشرت محوری سران وابسته به امریکا در جهان اسلام بوده و این خود یکی از عوامل اصلی تقابل این دو اردو‌گاه میباشد.
سلیمانی و هم فکران اش داعشیان را شکست داده و متواری ساختند و اسلام تمدن ساز، تجدد پذیر و ظلم ناپذیر را تقویه نمودند. به دنبال شهادت این ‌«ولی خدا»، عکس العمل جمهوری اسلامی ایران محدود و مدبرانه بوده و ضمن تبارز شهامت دفاع از خود، از تشدید رویارویی نیز پرهیز نمود. این خود آن دیدگاه تکراری مخالفین را نقض کرد که جمهوری اسلامی سیاست جنگجویی را دنبال میکند.
بقای این نظام دینی مدیون آزادگی ها و فداکاری های همچو جوانمردان پاکباز بوده و فنای آن در اثر پشت کردن به اینگونه ارزشها و شخصیت ها میباشد.
در منطقه که حکومت های کم عمر و وابسته مشخصه آن است، جمهوری اسلامی ایران با همۀ دشواری ها، نواقص و موانع؛ توانسته است که نقش تأثیر گزار، مدنیت ساز و الگو آفرین ایفا نماید.
مراسم خاکسپاری بی نظیر و چند ده میلیونی قاسم سلیمانی جایگاه رفیع او را در ذهن و ضمیر مردم ثابت ساخت و میراث اش را زنده تر و پایدار تر ساخت…

احمد زکی حسینی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟