ولسوالی دولت‌شاه لغمان به دست طالبان سقوط کرد

  • انتشار: ۳۰ ثور ۱۴۰۰
  • سرویس: امنیت و حوادثتیتر 1
  • شناسه مطلب: 113203

منابع محلی در لغمان اعلام کردند که ولسوالی دولت‌شاه این ولایت پس از یک‌ماه محاصره به دست طالبان افتاده‌است.

گلزار سنگروال؛ عضو شورای ولایتی لغمان، امروز پنج‌شنبه، ۳۰ ثور گفت که شب گذشته نیروهای امنیتی از ولسوالی دولت‌شاه عقب‌نشینی کرده و این ولسوالی به تصرف طالبان درآمده‌است.

این عضو شورای ولایتی لغمان افزود که سقوط این ولسوالی در نتیجه تفاهم نیروهای امنیتی و جنگجویان طالبان صورت گرفته‌است. به گفته او، نیروهای امنیتی مستقر در این ولسوالی پس از یک‌ماه محاصره نتوانستند از این ولسوالی محافظت کنند و سرانجام از این ولسوالی عقب‌نشینی کردند.

سنگروال افزود که حکومت محلی بارها تلاش کرد تا تجهیزات و اکمالات را به این ولسوالی برساند؛ اما محاصره شدید باعث شد این کار صورت نگیرد.

اما شفیع‌الله افغان‌یار؛ سخنگوی پولیس لغمان سقوط ولسوالی دولت‌شاه را رد کرد و گفت که عملیات نیروهای امنیتی در برخی از نقاط این ولسوالی جریان دارد.

او همچنین گفت که در حال حاضر در ولسوالی‌های علیشنگ و علینگار بغلان درگیری نیست و نیروهای امنیتی برای تامین امنیت این ولسوالی‌ها حضور و فعالیت گسترده دارند.

گلزار سنگروال اما گفت که اکنون جنگ شدیدی میان نیروهای امنیتی و جنگجویان طالبان در ولسوالی علیشنگ جریان دارد.

به گفته این عضو شورای ولایتی ولسوالی علینگار نیز درگیری و جنگ شدید بود که با پادرمیانی متنفذان قومی برای چند روز آتش‌بس‌ شده‌است.

سنگروال از حکومت مرکزی خواهان توجه بیشتر به وضعیت امنیتی لغمان شد. او هشدار داد که در صورت ادامه بی‌توجهی، امکان سقوط ولایت لغمان نیز وجود دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟