وزیر دفاع پاکستان: از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده می‌شود

  • انتشار: ۱۳ جدی ۱۴۰۱
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 135181

خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان، می‌گوید که برخلاف توافقی که با طالبان صورت گرفته است، از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده می‌شود.

او روز دوشنبه، ۱۲ جدی، در گفت‌وگو با «جیو نیوز» گفته که حکومت طالبان به اسلام‌آباد قول داده است که از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده نخواهد شد.

به گفته جنرال قمر جاوید باجوا، رییس پیشین ارتش و جنرال فیض حمید، رییس استخبارات، این کشور مذاکراتی را با طالبان انجام داده بودند، اما «هیچ نتیجه مثبتی به همراه نداشته است.»

وزیر دفاع پاکستان افزوده که بیش از ۵۸ درصد رویدادهای تروریستی در ایالت خیبرپختون‌خوا رخ داده که ریشه‌های قومی و مذهبی دارد.

مقام‌های پاکستانی طالبان در افغانستان را متهم کرده‌اند که به طالبان این کشور پناه داده و آنان از خاک افغانستان حملاتی را در پاکستان سازمان‌دهی می‌کنند.

این در حالی است که امروز، شورای امنیت ملی پاکستان تاکید کرده است که هیچ کشوری اجازه نخواهد داشت پناه‌گاه و تسهیلات برای تروریست ها فراهم کند.

این نشست که به رهبری شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان برگزار شد، در بیانیه رسمی آن آمده که این کشور تمام حقوق خود را برای محافظت از مردم خود محفوظ می‌دارد.

روز جمعه نیز شورای امنیت ملی پاکستان متعهد شد که قاطعانه به تروریسم در حال ظهور در افغانستان پاسخ دهد و طالبان پاکستانی را «دشمنان پاکستان» اعلام کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟