وزیر دفاع آمریکا: شواهد متقنی درباره تبانی روسیه و طالبان نداریم

  • انتشار: ۱۱ سرطان ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 88684

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در پیامی توئیتری به ادعاها درباره تبانی روسیه با طالبان برای کشتن نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان، واکنش نشان داد و مدعی شد: می‌خواهم به همه نیروهایمان این اطمینان را بدهم که همه تهدیدهای بالقوه علیه نظامیان آمریکایی را، حال از هر نوع که باشد، جدی تلقی می‌کنیم.

با این حال، وی در بیانیه‌ای که ضمیمه این پیام کرد، افزود: در حال حاضر، وزارت دفاع آمریکا شواهد تایید شده‌ای ندارد (که با اتکا به آنها) اتهامات اخیر مبنی بر اقدامات بدخواهانه پرسنل روس علیه نیروهای آمریکایی در افغانستان را تائید کند.

وی همچنین مدعی شد که آمریکا از بهترین منابع اطلاعاتی، تسلیحاتی، تجهیزاتی، تاکتیکی و همه اختیارات لازم برای مقابله با هرگونه تهدیدی برخوردار است.

گفتنی است ادعای تبانی روسیه و طالبان برای نخستین بار از سوی نیویورک تایمز مطرح و ادعا شد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز در جریان آن بوده است.

این در حالی است که ترامپ می‌گوید در جریان این گزارش نبوده چرا که منابع اطلاعاتی آمریکا به دلیل عدم وجود شواهد کافی ضرورتی به مطلع کردن او ندیده‌اند.

به نوشته مهر، روسیه و طالبان هم در بیانیه‌های جداگانه این اتهام را رد کرده و آن را گامی در راستای مختل کردن روند صلح افغانستان تلقی کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟