وزیر خارجه پاکستان: اشرف غنی فیصله کند که از ما چه می‌خواهد

  • انتشار: ۳۰ ثور ۱۴۰۰
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 113209

شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان در سخنرانی‌یی که در پارلمان پاکستان داشت، از رئیس‌جمهور غنی خواست که فیصله کند از پاکستان چه می‌خواهد.

او در این باره افزود: «این پرسش را از اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان می‌پرسم: از یک‌سو، خواهان کمک پاکستان استید و از سوی دیگر، کارمندان شما، بر پاکستان تهمت می‌زنند، بر نهادهای پاکستانی، «نکته‌چینی» می‌کنند؛ برای خدا! فیصله کنید که چه می‌خواهید. ما امنیت می‌خواهیم، دوستی و ثبات می‌خواهیم، اتصال منطقه‌یی می‌خواهیم، همکاری اقتصادی و بازرگانی دو جانبه می‌خواهیم، می‌خواهیم تمرکزمان را از جیوپولیتیک به جیوایکانومی تغییر بدهیم، شما چه می‌خواهید؟ تصمیم خود را بگیرید».

مشاور امنیت ملی افغانستان در روزهای عید در سفری به ولایت ننگرهار از عمل‌کردهای پاکستان در برابر افغانستان به شدت انتقاد کرد.

وزارت خارجه افغانستان در واکنش به گفته‌های وزیر خارجه پاکستان می‌گوید که نگرانی‌های افغانستان دربارۀ ناامنی‌ها و فعالیت‌های هراس‌افگنان با پاکستان در میان گذاشته شده‌اند.

حامد تهذیب، معاون سخن‌گوی وزارت خارجه بیان داشت: «دولت جمهوری اسلامی افغانستان مکلف است تا حقایق را آنطوری‌که می‌بیند برای مردمش باز گو کند. نگرانی‌‎های افغانستان به‌صورت پیوسته در رابطه با تروریزم و ناامنی در افغانستان با مقامات پاکستانی شریک شده‌است».

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟