وزیر خارجه ایران: عامل سقوط هواپیمای اوکراینی در زندان است

  • انتشار: ۵ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 75526

«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در گفت‌وگو با یک نشریه آلمانی تصریح کرد که فردی که به هواپیمای اوکراینی شلیک کرده، هم‌اکنون در زندان است.

وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با نشریه «اشپیگل» درباره تأخیر در خصوص انتشار علت سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: «اوضاع پیچیده‌ای در یک زمان پیچیده وجود داشت. بقیه به زمان بیشتری نیاز داشتند. تقریباً ۳۲ سال پیش، آمریکا یک هواپیمای مسافربری ایران را منهدم کرد. تا امروز آنها هنوز یک عذرخواهی رسمی نکرده‌اند. افسر آمریکایی که مسئول ساقط کردن آن هواپیما بود، نیز مدال دریافت کرد اما فرد ایرانی که هواپیمای اوکراینی را ساقط کرد، هم‌اکنون در زندان است.

ظریف درباره تأخیر سه روزه در مطرح شدن علت سقوط هواپیمای اوکراینی توضیح داد: «افراد حق داشتند به دلیل آنکه اطلاعات از آنها مضایقه شده، اعتراض کنند اما دولت مسئول چنین چیزی نیست».

وی در پاسخ به این سؤال که چه زمانی شخصاً از علت سقوط هواپیمای اوکراینی مطلع شده، گفت: «جمعه بعدازظهر و درست بیش از دو روز بعد از وقوع این حادثه متوجه شدم. زمانی که مقامات بالاتر نظامی به نتیجه نهایی رسیدند که این حادثه در نتیجه یک خطای انسانی رخ داده است. به محض آنکه به رهبر معظم انقلاب گزارش شد، ایشان خواستار اطلاع‌رسانی در اینباره به عموم مردم شدند. این (اطلاع‌رسانی) شنبه صبح صورت گرفت و هفته‌ بسیار دردناکی بود».

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟