وزیر خارجه آلمان: اروپا برای مقابله با کرونا آمادگی لازم را نداشت

  • انتشار: ۲۰ ثور ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 85484

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان می‌گوید، اروپا باید اعتراف کند که برای مقابله با همه‌گیری ویروس جدید کرونا آمادگی لازم را نداشت.

به نقل از یورونیوز؛ وی گفت که در ابتدا بیشتر کشورها از جمله آلمان، بر مقابله با شیوع این ویروس در کشورهای خود متمرکز بودند.

ماس افزود: «این امر به‌منظور تامین ظرفیت‌هایمان برای اقدام و همچنین توانایی کمک به دیگران ضروری بود.»

بیانیه وزیر امور خارجه آلمان به مناسبت ۹ مه (۲۰ ثور) که در بیشتر کشورهای عضو اتحادیه اروپا به‌عنوان «روز اروپا» گرامی داشته می‌شود، صادر شده است. این روز همچنین با پایان جنگ جهانی دوم در اروپای غربی تقریبا [با فاصله یک روز] تقارن دارد.

هایکو ماس با بیان اینکه اتحادیه اروپا در این بحران رشد پیدا کرد، افزود: «اتحادیه اروپا با گذشت هر روز از این بحران قوی‌تر شده است.»

وی تاکید کرد که اروپا در بسیاری از حوزه‌ها پاسخ مشترکی یافته است: «ما در تهیه کالاهای پزشکی و هدایت تحقیقات برای تولید واکسن همکاری می‌کنیم.»

وزیر امور خارجه آلمان با آوردن مصداقی گفت: «به‌طور مثال در آلمان ما از بیمارانی از ایتالیا، فرانسه و هلند در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌کنیم.»

وی همچنین تصریح کرد که اروپا در یک زمان بسیار کم مبلغ نیم تریلیون یورو را برای مقابله با این بحران اختصاص داده است.

وی «اتحاد اروپا» را یک هدیه مخصوصا برای آلمانی‌ها توصیف کرد: «ما به ویژه با یادآوری پایان جنگ جهانی دوم از ۷۵ سال پیش از این امر آگاه هستیم.»

وی تاکید کرد که در ۸ مه ۱۹۴۵ ، اروپا از سوسیال-ناسیونالیسم رها شد.

وی افزود آنچه که آلمان با دیگر کشورهای اروپایی از آن زمان ساخت در جهان منحصر به فرد است. وی تاکید کرد که به این دستاورد افتخار می‌کند و گفت که می‌تواند منبع دلگرمی در بحران فعلی نیز باشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟