وزیر حج و اوقاف: ما مستقیما با پاکستان در جنگ هستیم

  • انتشار: ۱۰ اسد ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 117709

وزیرحج و اوقاف طی سخنانی گفت که مردم افغانستان امروز مستقیم با پاکستان در جنگ هستند و تروریست هایی که از آن طرف مرز آمده‌اند با نظام جمهوری اسلامی افغانستان می‌جنگند.

محمد قاسم حلیمی اظهار داشت: «من به صراحت می‌گویم پاکستان است که با ما می‌جنگد و هیچکس دیگر نیست، تانک ما، توپ ما، هاموی ما و رنجر ما امروز به پاکستان برده می‌شود.»

حلیمی خطاب به طالبان گفت: «تو آلت دست دیگران هستی؛ اگر غیرت افغانی می‌داشتی کجا بودی روزی که پنجابی‌ها در اسپین بولدک داخل سرحد افغانستان شدند؟ توی طالب کشور را فروختی! تو صاحب معامله نیستی بلکه آلت دست آنها (پاکستان) شدی که پنجابی‌ها را راه بدهی تا وارد بدخشان و بولدک شده و یا در کنر حافظان قران ما را شهید کنند و در خوست، پکتیا و جاجی خط دیورند را پیش بیاورند و تو در آن طرف همراه آنها باشی.»

وزیر حج و اوقاف بیان داشت: «وزیر داخله پاکستان به صراحت گفته است که مرده و زنده شما (طالبان) در پاکستان است. وقت آن گذشته است که ما بترسیم؛ هر قدر علمای ما را به شهادت می‌رسانید به همان اندازه ما قوی تر و رسا‌تر می‌شویم.»

وی در سخنان خود به شدت از مولوی انصاری، از حامیان طالبان در هرات انتقاد کرد و گفت: «به حکومت می گویم هر آن کسی که با دشمن یکجا می‌شود، عالمی که به جنازه شهید ما نماز نمی‌خواند، عالمی که دشمن را بر ضد ملت تقویت می‌کند، بزنید و بکوبید و به زندان اندازید!»

گفتنی است که اخیرا مولوی انصاری از اسماعیل خان، رهبر مقاومت مردمی هرات علیه طالبان خواسته است که با این گروه نگنجد تا به گفته وی، حکومت اسلامی تشکیل شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟